شهمیری: آمریکایی‌ها مشتاق مذاکره با ایران

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام شهمیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبایی علت بی‌اعتمادی رهبر انقلاب و مردم به آمریکا را به علت سابقه چندین ساله آن در برخورد با کشورها خصوصا ایران دانست و گفت: مردم ما در حافظه خود جنایت‌های این کشور را در نیم قرن گذشته فراموش نخواهند کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران، توطئه‌های مختلفی را علیه مصدق توسط آمریکا به همراهی انگلیس شکل گرفت تا از قرار گرفتن این منبع مهم انرژی در اختیار کشور و مردم ایران جلوگیری کند و این رفتار تا ابتدای پیروزی انقلاب نیز ادامه داشت، به طوری که آمریکا مخالف شدید سرنگونی رژیم شاه بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبایی تأکید کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی توسط امام‌خمینی(ره) به همراهی مردم " نه " بزرگی به آمریکاست که نشان از بی‌اعتمادی مردم به آنها دارد. ارزیابی چند سال گذشته تا‌کنون نیز نشان می‌دهد که دولت‌مردان آمریکا به دنبال منافع خود هستند و در ۳۵ سال گذشته دست به توطئه‌های زیادی علیه ملت ایران زده‌اند.

شهمیری در خصوص ارتباط با دولت آمریکا با تأکید بر حفظ اقتدار ایران، گفت: در خصوص گفت‌و‌گوها و ارتباطی که در سطح دیپلماسی با دولت آمریکا مطرح شده، باید توجه داشت که فضا باید به گونه‌ای باشد که احترام متقابل حفظ شود؛ البته در ارتباط شکل گرفته در نیویورک، آمریکایی‌ها دوباره علت بی‌اعتمادی مردم ایران به خود را نشان دادند و ضمن تأکید بر تحریم‌ها به گزینه‌های مختلف روی میز برای مقابله با ایران اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه در این میان دولت آمریکاست که بیشتر مشتاق و نیازمند مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است، به دولت پیشنهاد کرد مسئولان در ایجاد این گفت‌و‌گوها با کارشناسان مباحثجامعه‌شناسی و روانشناسی درباره نوع ارتباط گرفتن مشورتی داشته باشند و در آن منافع کشور و دنیای اسلام را در نظر بگیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط با آمریکا، گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخنان‌شان اشاره کرده‌اند که مخالف گفت‌و‌گو نیستند، اما به شرطی که عزت و اقتدار کشور حفظ شود، البته آمریکایی‌ها تاکنون طوری رفتار کرده‌اند که نشان دادند قابل اعتماد نیستند.

حجتالاسلام شهمیری در پایان تاکید کرد: آمریکا حدود ۵۰ تا ۶۰ سال است که در منطقه غرب آسیا دخالت میکند و جنگ افروزیهای فراوانی به وجود آورده است و هر چه در این چند سال سرمایهگذاری کردند، نتوانستند به اهداف خود دست بیابند، بنابراین احساس خطر میکنند و به همین دلیل است که آنها مشتاقتر به این گفتوگو هستند و اگر گفتوگویی شکل میگیرد، ما باید هوشمندانه و با اقتدار بر سر میز مذاکره حاضر شویم.