به گزارش افکارنیوز،زهرا اشراقی در مصاحبه با فرهمند علی‌پور(همکار بی‌بی‌سی) که برای بخش فارسی شبکه سعودی العربیه تنظیم شده می‌گوید: من همیشه مخالف طرز لباس پوشیدن خانم‌های فعال در حکومت بوده‌ام و به هیچ وجه موافق آن نیستم.

وی همچنین با انتقاد از پوشش خانم سخنگوی وزارت خارجه درباره خودش گفت: من چند روز پیش در اینستاگرام چند تا از عکس‌های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

او درباره سفرهای خارجی خود می‌گوید: من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می‌توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا(همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می‌روم. سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته‌ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟ بله دارم.

همسر رضا خاتمی درباره شبکه‌های ماهواره‌ای مورد علاقه‌اش گفت: بی‌بی‌سی، بی‌بی‌سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می‌بینم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه‌های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می‌بینم. سریال مورد علاقه شما چیه؟ معمولاً ان‌بی‌سی رو می‌بینم که آخرین فیلم‌های هالیوود رو پخش می‌کنه. سریال حریم سلطان را هم می‌بینم. البته اگر پارازیت‌ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می‌دهم.

وی درباره گوش دادنش به ترانه‌های خوانندگان طاغوت نیز گفته که چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش[فعال در فتنه سبز] رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده. هایده و مهستی از زیبایی‌های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می‌پسندم، اما برخی از آهنگهای جدید را نه. بچه‌های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم.

خبرنگار می‌پرسد اهل کافه‌گردی هستید؟ و اشراقی پاسخ می‌دهد: ترجیح میدم دو سه تا کافه‌ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، ‌ فکر می‌کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر می‌کنم شاید کسانی که در کافه نشسته‌اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق‌باز هستم. اغلب هم جوان هستند.

او این را هم گفته که «من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو‌شکنی کنم، فکر می‌کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متأسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم‌ها بودند. فکر می‌کنم که می‌شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی‌ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می‌آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه‌ها خط‌شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره‌ای است»!

یادآور میشود زهرا اشراقی پیش از این اعلام کرده بود که پس از پیروزی خاتمی در دوم خرداد ۷۶ به یکی از همین کافهها رفته که مشغول شادی بودهاند و آنجا یکی از حاضران به وی گفته خانم دیگر چادرت را بردار! همه چی تغییر کرده! اشراقی در آن مصاحبه که ۳ دی ۱۳۹۱ با روزنامه زنجیرهای اعتماد انجام شده بود مدعی شد این حرف مثل یک هشدار بود و من همان جا به فکر فرو رفتم که اگر اصلاحطلبی تبیین نشود، خطر بزرگی آن را تهدید میکند. از ماجرای کافه مذکور دچار نگرانی شده بود. اما اکنون میگوید عکسهای بدون چادر در اینستاگرام منتشر کرده است.