عراقچی: مسیر پر فراز و نشیبی پیش رو داریم

به گزارش افکارنیوز؛ سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امشب(شنبه) در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر به تشریح مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در ژنو پرداخت.

وی در ارزیابی از این مذاکرات گفت: تعابیر مختلفی از مذاکرات توسط کشورهای شرکت کننده به کار رفته است. مهم‌ترین مشخصه‌ای که در این دور شاهد بودیم و شاخص است، جدی بودن هر دو طرف برای مذاکره است.

عراقچی با بیان اینکه ما برای مذاکرات جدی و محتوایی رفته بودیم، خاطرنشان کرد: ما این جدیت را در طرف مقابل مشاهده کردیم و امکان ورود به بحث‌ها را به صورت محتوایی داشتیم. این مثبت بودن به این معنا نیست که همه مشکلات حل شده است.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: کماکان اختلافات عمیق است. راه طولانی را در پیش داریم. امیدواریم این جدیت باعثشود مسیر را در آینده طی کنیم.

وی تفاوت این دور از مذاکرات با مذاکرات قبل را در این دانست که بعد از مدت‌ها توانستیم وارد مسیر مشترک شویم. برای اولین بار موفق شدیم وارد یک مسیر مشترک شویم. مسیر طولانی و مشکل و پر فراز و نشیبی پیش رو داریم که دشمنان و موانع زیادی داریم که در رأس آنها صهیونیست‌ها هستند که با فضاسازی رسانه‌ای و فشار روانی و اخبار و گمانه زنی‌های دروغ در تلاشند اجازه ندهند این مسیر ادامه یابد.

عراقچی با اشاره به طرح پیشنهادی ایران به این نشست، اظهار داشت: قالب و مسیری که باید طی شود درباره آن توافق کردیم.

وی گفت که با توکل به خدا و ارشادات مقام معظم رهبری و حمایت قاطبه مردم این مسیر را با قوت پیش خواهیم برد.