سکوت وزارت خارجه مبنی بر حضور یک نماینده مجلس در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش افکارنیوز، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزارت خارجه برای حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکرهکننده هستهای ایران با ۱+۵، اظهار داشت: وزارت امور خارجه هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی افزود: وزارت خارجه درباره درخواست مجلس سکوت کرده و مخالفت یا موافقت خود را هم درباره این موضوع اعلام نکرده است، البته ما در این زمینه به وزیر خارجه تذکر داده‌ایم اما متأسفانه آقای طریف هیچ پاسخی به تذکر ما هم ندادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یاداور شد: بسیار متأسف هستیم که نمی‌دانیم وزارت امور خارجه به چه دلیلی از یکی از نمایندگان مجلس برای حضور در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دعوت نمی‌کند تا ببینیم در مذاکرات ایران با ۱ + ۵ چه می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس، منتخبان ملت ایران هستند و باید به طور دقیق در جریان روند مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند، تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیچ منعی ندارد.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: باید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را پیگیری میکرد که متأسفانه او هم پیگیری نکرده است البته تفاوتی هم ندارد، ما هم به عنوان نماینده مجلس، آن را پیگیری کردیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.