چه کسی برای امام(ره) ‌ سکته می‌کند؟

گروه سیاسی -نمای اول:یک شعر، مقاله، متن و یا هرچیز دیگری که می شود اسمش را گذاشت. در اوج تنظیم و نگارش غیر حرفه‌ایش و بازتابش در یک سایت کم مخاطب جنجال زیادی در ایران به پا کرد. توپخانه رسانه‌ای اصلاح طلبان که آن روزها از شکست‌های متعدد در انتخابات‌های متوالی حسابی خشمگین بودند، شروع به فعالیت کردند و از موضوع پیراهن عثمانی ساختند که نه فقط آن سایت تعطیل شد و مدیر مسئولش بازداشت، بلکه حجت الاسلام محمدرضا توسلی از یاران نزدیک به امام خمینی(ره) در هنگام دفاع از بیت امام(ره) و تقبیح عملکرد توهین کنندگان به بیت ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دچار سکته قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رحلتی که صحنه را بسیار تراژیک تر از هر زمان دیگری می‌کرد و حجم آتش توپخانه اصلاح طلبان را بیشتر از هر زمان دیگر…



حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، پس از این واقعه طی یادداشتی در روزنامه خود، مطلب سایت نوسازی را شرم آور خواند و نوشت که بعید نیست " نفوذیهای مخالف دولت و امام و اصولگرایی " در سایت نوسازی " رخنه و جا خوش کرده باشند ". وی همچنین در یادداشتی دیگر به احمدی نژادی که آن روزها احمدی نژاد بود و مردم زیادی در سراسر کشور برای او سر و دست می‌شکستند، هشدار داد که مراقب اطراف خود باشد و به " نفوذی‌های دشمن امام و دولت اصولگرا و به آخر خط رسیده که خود را به سیم آخر می زنند " و " افراد ساده لوح و کم دان اما پرمدعا، یعنی دوستان نادان " فرصت حضور در پوشش حمایت از دولت اصولگرا را ندهد.

۳۰ بهمن ۸۶ دکتر روحانی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدرضا توسلی گفت: شنیده‌ام که برخی می‌گویند اگر به امام(ره) توهین شد، مگر باید انسان جان دهد. این چه صحبتی است. حضرت امیر(ع) در برابر حادثه‌ای که در آن از یک زن یهودی تحت ذمه اسلام طلایش را ببرند فرمود، اگر مسلمانی جان بدهد به او خرده نباید گرفت، حال چگونه است که اگر به امام(ره) توهین شد و کسی از ناراحتی جان داد او را مورد سوال قرار دهیم. عجب وضعی شده است و ما در چه دنیایی زندگی می‌کنیم.

آیت الله مهدوی کنی، نیز که آن زمان نائب رئیس خبرگان رهبری بود، در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم توسلی گفت: " مردم هرگز توهین به حضرت امام و بستگان ایشان را تحمل نخواهند کرد. "

رسانه‌های اصلاح طلب مرحوم حجت الاسلام توسلی را «شهید راه خمینی» ‌نامیدند و این موضوع را به تیم احمدی نژاد نسبت دادند. به هر حال نزدیک انتخابات مجلس هشتم بود و اصلاح طلبان نیز نیاز داشتند که صحنه را به گونه‌ای آرایش کنند که شکست‌های پیشین خود را در این انتخابات جبران کنند، ‌اگرچه در پایان نیز موفق نشدند و این ماجرا با یک نفر تلفات انسانی به پایان رسید.

نمای دوم: ۱۶ آذر سال ۸۸
درست دو سال پس از ماجرای توهین به بیت امام، فضای کشور ملتهب است. ادعای تقلب در انتخابات توسط دو تن که یکی خود را نخست وزیر امام می‌داند و دیگری که مدعی داشتن انواع و اقسام احکام از امام است، فتنه‌ای در کشور به پا کرده است. ۱۶ آذر هم که همیشه وضعیت کشور حالتی خاص دارد و البته در این سال به دلیل این ادعاها فضا از حالت خاص خارج شده و در وضعیت فوق العاده قرار گرفته است.

هواداران دو مدعی برای باز پس گیری رایشان! از فرصت این روز استفاده کرده‌اند و به خیابان‌ها آمده‌اند. ناگهان در گوشه‌ای از دانشگاه تهران اتفاقی خاص می‌افتد که بازتاب عجیب و غریبی در میان دوستداران امام(ره) دارد. خبر می‌رسد که عکس «آقا روح الله» را در دانشگاه به آتش کشیده‌اند و حسابی از خجالت ایشان که حالا دستشان از دنیا کوتاه است، در آمده‌اند.

فردای آن روز رسانه‌های اصلاح طلب خاموش خاموشند. گویی هیچ اتفاقی در کشور نیافتاده… نخست وزیر امام و منصوب امام در نهادهای مختلف هم، نه تنها واکنشی به این واقعه نشان ندادند بلکه در خود بیت امام هم همه نوادگان سکوت کرده‌اند.

نمای سوم: لیبرالی که پدر معنوی شد
زهرا اشراقی نوه امام خمینی و همسر محمدرضا خاتمی است. او نیز همانند همسرش نظرات خاصی دارد. او معتقد است که امام دهه ۶۰ را نمی توان به دهه ۸۰ منتقل کرد و ابراهیم یزدی دبیرکل حزب منحله نهضت آزادی را که امام خمینی(ره) آنها را لیبرال می‌دانستند، پدر معنوی خود خطاب می‌کند. وی در حول و هوش اوج گیری حواشی پیرامون بیت امام(ره) با روزنامه شرق الاوسط گفتگویی می‌کند و حرفهای جالبی در خصوص زندگی شخصی‌اش می‌زند. حرفهایی که قطعا لازم نیست در معرض افکار عمومی قرار بگیرد.

زهرا با افتخار می‌گوید که عکس‌های بدون چادرش را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده و از این کار به دنبال انقلاب رنگ است. پای ماهواره می‌نشید و سریال حریم سلطان را می‌بیند. به صدای فائقه آتشین(گوگوش) علاقه دارد و معصومه دده بالا(هایده) عجوبه موسیقی ایران می‌داند. بیت امام همچنان ساکت است.


نمای چهارم: روزهای پس از خرداد ۹۲

اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده‌اند. پیروزی که بیت امام نیز در آن بی نقش نبوده‌اند. ساپورت هم مد روز تهران است. در این بین نعیمه اشراقی نوه امام خمینی(ره) و فرزند صدیقه خمینی که تمام این سالها در پس پرده و در زیر سایه خواهر خود زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی بوده، به ستاره شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و از پرده بیرون آمده و می‌کوشد خود را مطرح کند.

وی نخست تصاویری از دخترش که این روزها در کانادا مشغول به تحصیل است و حجابی غیرمتعارف‌تر از دختران تهرانی دارد در صفحه فیس بوکش منتشر می‌کند. البته وی می‌کوشد که به کمک تکنولوژی روز سرپوشی بر بدحجابی نتیجه امام بگذارد اما دستش خیلی زود رو می‌شود و سیل اعتراضات به وی روانه می‌شود. اگرچه اشراقی کم نمی‌آورد و پاسخ همه را می‌دهد.

فعالیت‌های وی در فیس بوک، ‌نعیمه را در کانون توجهات قرار داده و وی حتی برای روزنامه‌نگاران ضد انقلاب هم کامنت می‌گذارد. ماجرا تا آنجایی ادامه پیدا می‌کند که نعیمه به ذکر خاطره «خواندنی» از امام می پردازد. خاطره‌ای توهین آمیز که در پی آن چیزی جز تخریب چهره نورانی امام(ره) وجود ندارد.

نعیمه اشراقی از روزی که به قول خودش جوک پاسداران و خانواده شهدا در صفحه فیس بوک منتشر شد، آماج انتقادات تند مردم و البته طرفدارانش نیز قرار گرفت و این آش تا جایی شور شد که حتی برخی خارجنشینان نیز در خارج از کشور به او انتقاد کردند که نباید به عنوان نوه امام، چهره ایشان را به این حد مخدوش سازد. صفحه نعيمه اشراقي در فيس بوك بسته ميشود اما بيت امام و رسانههاي اصلاح طلب هنوز در سكوت اند...