امیدواریم آتش‌بیارهای معرکه در بحران سوریه، تغییر سیاست دهند

به گزارش افکارنیوز، در این دیدار ابتدا بروجردی، روابط فیمابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان را در زمینه‌های مختلف، خوب و برخوردار از روندی رو به رشد توصیف کرد و گفت: گسترش همکاری‌های دوجانبه، با توجه به سابقه طولانی و تاریخی بیش از ۵ قرنی روابط دو جانبه بین ایران و لهستان مورد استقبال و تاکید مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی همچنین گفت: ما از گسترش همه جانبه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی و … حمایت می‌کنیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مهم منطقه‌ای درمورد سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغاز بحران سوریه بر این باور منطقی بوده که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد بلکه از طریق سیاسی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در این کشور می‌توان به بحران در آن پایان داد.

وی افزود: اشتباهات غربی ‌ها و آمریکا در منطقه منجر به رشد پدیده شوم تروریسم گردید و ما امیدواریم کشورهایی که در بحران سوریه آتش بیار معرکه بودند و بر شعله‌های این بحران می‌دویدند به تغییر سیاست و رویکرد رفتاری خود در مورد سوریه اقدام نمایند.

بروجردی در ادامه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به حل بحران‌های منطقه و استقرار ثبات و آرامش در آن است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین‌ ایران و مجموعه‌ی کشورهای ۱ + ۵ نیز خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران تمام فعالیت‌های صلح آمیز خود را منطبق با قوانین ان‌پی‌تی و تحت بازرسی و نظارت آژانس انجام داده است و علاوه بر تعهد قانونی در قبال مقررات بین‌المللی از پشتوانه بالاتری نیز که همان فتوای رهبری معظم انقلاب مبنی بر تحریم استفاده و ساخت سلاح هسته‌ای است برای اثبات صداقت خود بهره جسته است.

در ادامه این دیدار همچنین بوگسلاو وینید معاون وزیر خارجه لهستان با ابراز خرسندی از نخستین سفرخود به تهران و ابراز رضایت از گفت و گوهای خود با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان گفت: مردم لهستان برای مردم ایران از دیرباز احترام ویژه‌ای قائل بوده‌اند و تاریخ و تمدن این سرزمین را مور تکریم قراری داده‌اند.

وی با ابراز خوشنودی از برگزاری مراسم پانصد و چهل سالگی استقرار روابط بین دو کشور در آینده نزدیک همچنین گفت: مردم لهستان قدردان مساعدت کریمانه مردم ایران به لهستانی‌های دربند در اردوگاههای روسیه در چند دهه قبل، هستند و به آن ارج می‌نهند.

وی روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای ریشه‌ای عمق و تاریخی دانست و افزود: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش مناسبات بین دو کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کامل نمود.

وی با قدردانی از تلاشهای سازنده جمهوری اسلامی در مسائل منطقهای به ویژه استقرار آرامش در افغانستان و عراق و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر به اروپا خواستار ایفای نقش هر چه بیشتر کشورمان در حل بحرانهای منطقهای و افزایش رایزنیهای مفید در این راستا شد.