به گزارش افکارنیوز، سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره فرزندآوری، یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خراسان جنوبی در سال گذشته طرحی را در این زمینه طراحی کردند.

وی اضافه کرد: البته دولت آقای احمدی‌نژاد نیز در آن زمان لایحه‌ای به مجلس ارائه کرد که ناقص بود که پس از ارائه این دو طرح چند کمیسیون مجلس به دنبال تهیه و تدوین طرح جامعی در این زمینه رفتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به همکاری چند وزارتخانه، کمیسیون تخصصی مجلس و شورای فرهنگی در تهیه طرح یادشده گفت: حدود ۱۰۰ جلسه برگزار شد و در نهایت طرحی ارائه شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را نپسندید، به همین دلیل طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع داد.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: کارگروهی در کمیسیون فرهنگی تشکیل شد و طرح مذکور را مورد بررسی قرار داد و پس از رفع نواقص به کمیسیون ارائه کرد.

وی طرح مذکور را طرح «تعالی جمعیت و خانواده» عنوان کرد و افزود: این طرح دارای حدود ۷۰ ماده است که تاکنون ۳۳ ماده آن بررسی شده و بقیه مواد نیز در جلسه آتی بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تغییر رویکرد فرهنگی مردم و نگاه آنها به فرزند‌آوری را از جمله اهداف این طرح دانست و تاکید کرد: ‌ مشوق‌های متعددی برای فرزندآوری و ازدواج در این طرح پیش‌بینی شده است.

حسینی هزینه این طرح را ۱۰ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: در این طرح وظایفی برای ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف بخصوص آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صدا و سیما دیده شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که به احتمال فراوان میتوان این طرح تا سه هفته آینده به صحن علنی مجلس خواهد آمد.