بازتاب حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکراتی ایران در رسانه‌های عربی

به گزارش افکارنیوز، سایت اینترنتی روزنامه‌ی النهار پس از انتشار اولیه سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خبری با عنوان " خامنه‌ای به مذاکرات خوشبین نیست اما از مذاکره‌کنندگان ایرانی در مساله هسته‌یی حمایت می‌کند " آورده است: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که به مذاکرات خوشبین نیست گفت که از تیم مذاکره کننده هسته‌یی حمایت می‌کند.

او گفت: درباره مذاکرات خوشبین نیستم اما کسی نباید مذاکره کنندگان را که مسوولیت مهمی بر عهده‌شان است، تضعیف کند.

سایت لبنانی النشره نیز در خبری با عنوان " خامنه‌ای: مانعی بر سر انجام مذاکره بر سر برنامه‌ی هسته‌یی ایران وجود ندارد اما خوشبین نیستم " نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص مذاکرات مربوط به برنامه‌ی هسته‌یی ایران گفت: قبلا گفتم که مانعی برای انجام مذاکرات نیست اما من خوشبین نیستم.

وی گفت که جانبداری‌های مستکبران به نفع هیچ کشوری نیست. هم‌چنین آمریکا قدرت بزرگی است که بسیاری از ملت‌های جهان از آن بیزارند.

به نوشته النشره، مقام معظم رهبری ایران تاکید کرد: روش استکباری آمریکا احساس بی‌اعتمادی و نارضایتی از دولت آمریکا را در بین ملت‌های جهان ایجاد کرد. هر دولتی که به آمریکا اعتماد کرد ضرر دید حتی دوستانش.

سایت لبنانی لیبانون فایلز نیز در تیتری با عنوان " خامنه‌ای: خوشبین نیستم اما از مذاکره کنندگان ایرانی در مساله هسته‌یی حمایت می‌کنم " آورده است: آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که به مذاکرات خوشبین نیست اما از تیم مذاکره کننده ایرانی حمایت می‌کند.

وی گفت که کسی نباید مذاکره کنندگان را که مسوولیت دشواری بر عهده دارند، تضعیف کند.

روزنامه‌ی الجریده نیز در خبری با عنوان " خامنه‌ای به مذاکره با غرب خوشبین نیست " نوشت: سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز یک‌شنبه با ابراز خوشبینی‌ نبودنش نسبت به مذاکرات با غرب گفت که این مذاکرات ضرری برای طرف ایرانی ندارد.

وی که به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار با دانشجویان دیدار کرد، درباره مذاکرات ایران و غرب بیان کرد که شایسته نیست کسی اعضای تیم مذاکره کننده را سازشکار بنامد. این‌ها فرزندان این انقلاب هستند و مسوولیت دشواری را بر عهده دارند.

وی افزود، همان‌طور که قبلا گفته است نسبت به مذاکرات با غرب " خوشبین نیست " اما در عین حال معتقد است که این مذاکرات به ضرر طرف ایرانی نیست و تجربه‌ای برای بالا بردن سطح فکری ملت ایران است.

سایت عربستانی ایلاف نیز در خبری با عنوان " خامنه‌ای اسراییل را نظامی نامشروع و سرراهی توصیف کرد " نوشت: علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران امروز یک‌شنبه تاکید کرد که(به مذاکرات) خوشبین نیست اما از تیم مذاکره کننده ایرانی حمایت می‌کند.

به نوشته این سایت، رهبر ایران چند روز قبل از سی‌ و چهارمین سالروز تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سخنانی در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: ‌ در خصوص مذاکرات خوشبین نیستم اما کسی نباید مذاکره‌کنندگان را که مسوولیت سختی برعهده دارند، تضعیف کند.

خامنهای همچنین اسراییل را "نظامی نامشروع و سرراهی" توصیف کرد و گفت که آمریکاییها باید (در مذاکرات هستهیی باایران) نسبت به صهیونیستها ملاحظه داشته باشند اما ما از همان روز اول گفتیم که رژیم صهیونیستی رژیمی نامشروع و سرراهی است.