رييس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه نظام حاكم در دنيا يكجانبه و يكطرفه تنظيم شده است، گفت: نظام موجود قصد دارد با كشتار و غارت ملتها،منافع سرمايهداران را تامين كند و امروز تنها ملتي كه قادر است نظم عادلانهاي را در جهان برپا كند ملت ايران است از اين رو ماموريت امروز ايرانيان برپايي پرچم فرهنگ، عدالت، معنويت، صداقت، شجاعت، عشق و صميميت است.


به گزارش افکار به نقل از برنا، محمود احمدی‌نژاد در دیدار نخبگان و ایرانیان مقیم قطر با بیان اینکه امروز ماموریت و مسئولیت ملت ایران بسیار سنگین است خاطر نشان کرد: نقش ایران در تاریخ تمدن، فرهنگ و علم و نیز صیانت از ارزش‌های انسانی بسیار برجسته است و هیچ ملتی به اندازه ملت ایران در تولید علم و برپایی فرهنگ نقش نداشته است.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران در طول تاریخ به مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومان پرداخته است و امروز نام ایران در میان ملت‌های گوناگون امیدآفرین است.

رییس‌جمهور با اشاره به بلندآوازه بودن نام ایران در جهان تصریح کرد: هنگامی که نام ایران در جهان مطرح می شود ویژگی های برجسته ای مانند ارزش‌های الهی، فرهنگ، هنر، علم و ادب به اذهان ملتها متبادر می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: در ۳۱ سال گذشته همه قدرت‌های درجه یک دنیا تلاش کردند از مطرح شدن نام ایران در دنیا جلوگیری کنند و در حالی که در هشت سال جنگ تحمیلی سیم خاردار را در اختیار ایران قرار نمی‌دادند صدام را به پیشرفته ترین سلاح ها تجهیز می‌کردند زیرا آنها تصور می‌کردند می‌توانند جلوی شکوفایی ملت ایران را بگیرند اما دشمنی‌های آنان موجب پیشرفت و فشارهای آنها موجب افزایش قدرت ایران شد و همچنین اعمال تحریم‌های گوناگون، ایران را در عرصه‌های گوناگون به موفقیت رساند.

وی در ادامه با اشاره به روابط ایران و قطر گفت: مناسبات دو کشور برادرانه، دوستانه و رو به گسترش بوده و در مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی دارای دیدگاه های واحدی هستند و امروز نیز برای حل مشکلات و خنثی کردن طراحی‌های دشمنان در منطقه برنامه های مشترکی را پیگیری می کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش علم و فناوری اظهار داشت: ایران پیشرفت‌های بسیاری را در بخش‌های علمی داشته است به گونه‌ای که در بیشتر بخش‌ها جزء چند کشور اول دنیا می‌باشد.

احمدی‌نژاد گفت: در مقطعی دشمنان تلاش داشتند ایران را در منطقه منزوی کنند، اما با خنثی شدن طراحی‌های آنان، امروز ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است البته هنگامی که دشمنان به این قدرت ایران اعتراف می‌کنند یعنی اینکه کشورمان جزء کشورهای اول جهان است.

رییس‌جمهور پیشرفت علمی ایران را در دنیا خیره کننده دانست و گفت: اگر ایرانیان فرصت پیدا کنند به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کرده و راه را برای پیشرفت دیگر کشورها باز می‌کنند زیرا هم به لحاظ سابقه تاریخی و هم به لحاظ توانمندی‌ در سطح بالایی قرار دارند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: ایرانیان در هر جای دنیا که باشند سفیر فرهنگ ایران زمین یعنی یگانه پرستی هستند. ملت ایران هیچگاه بت‌پرست نبوده و همیشه یگانه‌پرست و طرفدار صلح، عدالت و مظلومان بوده است.

گفتنی است ایرانیان مقیم کشور قطر در گفت‌وگویی صمیمانه با رییس جمهور مشکلات خود را مطرح کردند و دکتر احمدی‌نژاد نیز به بررسی این مشکلات پرداخت.

همچنين در اين ديدار منوچهر متكي وزير امور خارجه، نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رييسجمهور، مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و اسفنديار رحيم مشايي رييس دفتر رييسجمهور حضور داشتند كه بطور جداگانه مسايل و مشكلات ايرانيان مقيم قطر در زمينههاي گوناگون را مورد رسيدگي قرار دادند.