دیدار بروجردی با سفیر کوبا

به گزارشافکارنیوز،علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با ولادیمیر اندرس گوترالس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران که ظهر امروز دوشنبه(۲۷/۸ / ۹۲) صورت گرفت با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط فی‌مابین ایران و کوبا اظهار داشت: پیوندهای عمیق دوستی و اشتراکات فراوان در دیدگاه‌های دو کشور زمینه مناسبی به منظور توسعه و تحکیم روابط دو کشور به وجود آمده است.

وی با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه ۱ + ۵ در ژنو افزود: با توجه به شفافیت جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز خود و حق مسلم ایران در بهره‌برداری از مزایای انرژی هسته‌ای، اکنون نوبت گروه ۱ + ۵ است که حسن نیت خود را نشان دهد.

بروجردی ناکامی مذاکرات در رسیدن به توافق نهایی در دور قبلی ژنو را ناشی از ضعف تصمیم‌گیری برخی از کشورهای مذاکره‌کننده و تأثیر‌پذیری آنها از رژیم صهیونیستی دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان این دیدار با اشاره به وقایع سوریه خاطرنشان کرد: قدرت‌های غربی تحت تأثیر اطلاعات نادرست هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و اشتباهات محاسباتی مبتنی بر این اطلاعات غلط به گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه دامن زدند و بعد از گذشت ۲ سال به درستی مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم وجود راه‌ حل نظامی برای حل بحران سوریه پی بردند.

ولادیمیر اندرس گوترالس کسادا سفیر جدید کوبا در تهران نیز در این دیدار با اعلام حمایت کشورش از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: کوبا از تقویت و گسترش روابط با ایران در زمینه‌های مختلف پارلمانی و سیاسی و بین‌المللی حمایت می‌کند.

سفیر کوبا در خصوص پرونده هسته‌ای کشورمان ادامه داد: هاوانا همواره از حق جمهوری اسلامی ایران در دسترسی به انرژی صلح‌آمیز دفاع کرده و مخالف اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در پایان در خصوص بحران سوریه بیان داشت: موضع کوبا ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال سوریه و تعیین سرنوشت این کشور به دست مردم سوریه است.