به گزارش افکارنیوز، هفته‌نامه اکسپرس درباره فرانسوا اولاند که ماه مه ۲۰۱۲ با رأی ۵۱/۶ درصدی در مقابل سارکوزی به پیروزی رسید، نوشت: اولاند در واقع هواپیمایی را هدایت می‌کند که فاقد کلید کنترل است یا اهرم کنترل آن جواب نمی‌دهد.

اکسپرس می‌افزاید: حساب اعتبارات بین‌المللی فرانسه در نزد محافل بانکی و پولی جهان در حال سقوط است و وعده‌های رئیس جمهور در حال بی‌اعتبار شدن است. در داخل نوای غرولندهای ناراضیان خیابان آهسته، آهسته شنیده می‌شود و دولت در حال عقب‌نشینی است.
اکسپرس می‌نویسد: ما هنوز در جو انقلاب قرار نداریم ولی ادامه حرکت‌های اعتراضی می‌تواند به سطوح گسترده‌تر جامعه سرایت نماید.

لوپوئن، هفته‌نامه دیگر پاریس نیز بخشی از مطالب این هفته خود را به عملکرد دولت اولاند و نارضایی عمومی اختصاص داده و نوشت: این روزها محبوبیت رئیس جمهوری به پائین‌ترین حد خود رسیده است. در این مورد، یعنی سرعت سقوط اقبال فرانسوا اولاند نمی‌توان از یک تندباد سخن گفت، باید آن را یک طوفان نامید.

به نوشته لوپوئن، «آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تنها ۲۱ درصد شهروندان فرانسوی هنوز از دولت فرانسوا اولاند حمایت می‌کنند و در ارقامی که به شخص رئیس جمهور و رفتار سیاسی وی مربوط می‌شود، این عدم اقبال عمومی به ۷۵ درصد می‌رسد که ۴۰ درصد آن مخالفان شدید به حساب می‌آیند و این آن چیزی است که تاکنون دیده نشده بود».

لوپوئن می‌نویسد: این سقوط اقبال عمومی به ویژه در میان هواداران سنتی فرانسوا اولاند بسیار چشم‌گیر است، شهروندانی که در همان دور اول اولاند را به عنوان مرد حل مشکلات دانسته و به وی رأی داده بودند. در این مورد رقم ناراضیان به ۵۰ درصد می‌رسد که تنها طی یک ماه، ۱۳ درصد سقوط نشان می‌دهد.

لوپوئن می‌افزاید: در مورد نخست وزیر نیز وضع از این بهتر نیست. تنها ۲۱ درصد از شهروندان، از عملکرد نخست‌وزیر ابراز رضایت می‌کنند. به نوشته لوپوئن، در مورد رقابت نخست‌وزیران باید گفت که تنها یک نخست‌وزیر رقیب «ژان‌ژاک ‌ارو» بوده است، آن هم «آلن ژوپه» در سال ۱۹۹۶، که با ۲۲ درصد محبوبیت کاخ نخست‌وزیری را ترک کرد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به سفر اولاند به تل‌آویو و کارشکنی دولت فرانسه علیه مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: دولت اولاند به دلایل اقتصادی هفته گذشته شاهد اعتراض‌های گسترده ضد رئیس جمهور به دلیل بدی اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم بود و محبوبیت اولاند به اندازه‌ای کاهش یافته است که تقریباً می‌توان گفت در تاریخ ریاست جمهوری فرانسه بی‌سابقه بوده است.

معاریو اضافه کرد: صنعت خودروسازی یکی از مهم‌ترین صنایع فرانسه است که نقش زیادی در اقتصاد این کشور دارد اما این صنعت اخیراً و با به قدرت رسیدن اولاند که وعده داده بود این صنعت را بار دیگر گسترش می‌دهد، شاهد عقبگرد و کاهش سوددهی بوده و تاکنون نیز هیچ گونه پیشرفتی در این صنعت مشاهده نشده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: اوضاع بد اقتصادی فرانسه، تنها دلیل شکست و ناکامی اولاند در گسترش صنعت خودروسازی نبوده بلکه فشارهای آمریکا نیز نقش بسیار زیادی در این امر داشته است زیرا با این فشارها صنعت خودروسازی فرانسه بدون پیشرفت باقی مانده و حتی عقبگرد داشته است و در این میان ۱۱ هزار کارگر این بخش شغل خود را از دست داده‌اند.

دولت فرانسه تحت فشار آمریکا و شرکت جنرال موتورز، قراردادهای پرسود اقتصادی با ایران در زمینه خودروسازی را به هم زد که موجب اخراج ده‌ها هزار کارگر فرانسوی شد. با این حال دولت فرانسه به جای تغییر روش غلط گذشته، به فرو رفتن در باتلاق - اعتماد به آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل - ادامه می‌دهد و هر روز گرفتارتر و بدهکارتر می‌شود. از سوی دیگر سرسپردگی به رژیم صهیونیستی معمولاً مورد انزجار مردم در کشورهای اروپا قرار دارد و همین امر احتمالاً باعثلطمه بیشتر به دولت اولاند خواهد شد.

اولاند در جریان سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیستی بی‌آن که درباره تسلیحات اتمی رژیم اسرائیل سخنی بگوید مدعی شد فناوری هسته‌ای ایران تهدید برای همه جهان است و به همین خاطر ما موضع سخت‌گیرانه در مذاکرات ژنو اتخاذ کرده‌ایم.