قطعاً از ترکان شکایت می‌کنم

به گزارشافکارنیوز، حمید بقایی رئیس سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد با اشاره به اظهارات روز گذشته علی‌اکبر ترکان درباره خانه ایرانیان و اموال واگذار‌شده از سوی مناطق آزاد به این موسسه گفت: ادعای آقای ترکان مبنی بر ایجاد و تاسیس خانه ایرانیان در چند ماه آخر دولت دهم با مسئولیت بنده و واگذاری تعدادی از ساختمان های مناطق آزاد با مصوبه شتاب زده دولت قبل، کذب محض است.

بقایی اضافه کرد: خانه‌ ایرانیان یک NGO بوده و سابقه چندین ساله دارد و من نه تنها مسئول آن نیستم بلکه در هیات مدیره آن نیز حضور ندارم.

وی با بیان اینکه ترکان پیش از این نیز مدعی فعالیت غیرقانونی در مناطق آزاد شده ولی سندی ارائه نکرده افزود: آقای ترکان برای چندمین بار است که اطلاعات کذب منتشر می کند و پیش از این نیز مدعی بود که ساختمانی متعلق به منطقه آزاد قشم در خیابان گاندی، به خانه ایرانیان واگذار شده که تا این لحظه حتی از دادن نشانی آن ساختمان نیز طفره رفتند چرا که اساسا منطقه آزاد قشم ساختمانی در خیابان گاندی ندارد.

بقایی با بیان اینکه آقای ترکان گاهی رفتار کمیسر‌های پلیس را دارد و خود را مدعی بیت‌المال نشان می‌دهد ادامه داد: خانه ایرانیان با مناطق آزاد تفاهمنامه امضا کرده و برای آن کار انجام می‌دهد ولی آقای ترکان می‌گوید این تفاهمنامه را قبول ندارم در حالی که اقدامات قانونی قبلی کماکان پابرجاست.

وی اضافه کرد: باید به آقای ترکان گفت که دولت عوض شده است نه حکومت! ایشان فکر می‌کنند با کودتا سر کار آمده و می خواهند همه چیز را تغییر دهند.

بقایی با تاکید بر اینکه رئیس فعلی شورا باید در مورد عملکرد ۴ ماهه‌اش در مناطق آزاد توضیح دهد ادامه داد: در این مدت کاری جز به کارگیری افراد دارای سابقه چندین بار بازنشستگی که توان اجرایی لازم را ندارند، رخ نداده است.

وی با بیان اینکه من پیش از این قصد شکایت از آقای ترکان را داشتم ولی به توصیه دوستان این کار را نکردم تصریح کرد: ولی به دلیل توهین و افترا به زودی و قطعا از آقای ترکان شکایت می‌کنم.

رئیس سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: مگر میشود ساختمان یا مکانی مصوبه دولت را داشته باشد و دولت جدید نتواند آن را باطل کرده و ساختمان را پس بگیرد؛ مگر این افراد ساختمان لادن را پس نگرفتند.