به گزارش افکارنیوز، رئیس رسانه ملی انتقادهای مطرح شده در فضای رسانه‌ها را به دلیل عدم اطلاع منتقدان از پشت صحنه برنامه گزارش ۱۰۰ روزه دانست و در عین حال به دلایلی که شاید قابل فهم باشد از این پشت صحنه رمزگشایی نکرد.

اما سایت‌های خبری به نقل از سردبیر جام‌جم مطلبی را نقل کردند که در آن آمده بود «در مورد مصاحبه اخیر نمی‌توان از رویکرد مسئولان دفتر رئیس‌جمهور و توقعات عجیب و غریب آنها چشم‌پوشی کرد.

جالب است بدانید درباره حضور سه مجری در این مصاحبه بین نهاد و سازمان توافق شده بود.

ساعت ۲ بعد ازظهر از دفتر رئیس‌جمهور به صدا و سیما اعلام می‌کنند دو مجری کفایت می‌کند و آقای عابدینی نیاید.

شب که خبرنگاران و تصویربرداران به دفتر روحانی می‌روند، متوجه می‌شوند دفتر ایشان خودشان راسا آقای احمدی افزادی که از مدیران فعلی دولت است را دعوت کرده‌اند.

ضمنا به تیم سازمان می‌گویند ما خودمان تصویربردار هم آورده‌ایم و تصویر هم خودمان می‌گیریم! به مجریان هم می‌گویند قرار نیست مصاحبه و چالش و… باشد.

دور همی است برای ارائه گزارش رئیس‌جمهور… بامزه‌تر این که از روز قبل اصرار داشتند بخش خبری ۲۱ پخش نشود یا سریع در چند دقیقه خلاصه بشود که مصاحبه زودتر شروع شده و به آخر شب نیفتد.»

ضرغامی در دیدار مجریان برنامه گزارش صد روزگی دولت به‌طور سر بسته گفته بود که به مسئولان ذی‌ربط دولت، درباره یکطرفه بودن برنامه مورد نظر توضیح داده است.

به نظر می‌رسد صدا و سیما نباید کفه احترام به دولت - چه دولت‌های سابق و چه دولت فعلی - را آن‌قدر سنگین ‌کند که عملا وزنی برای کفه ملت و نخبگان و ضرورت پرسشگری و مطالبه‌گری رسانه‌ای باقی نماند.

طبیعتا چاره این مشکل آن است که مجریان صدا و سیما از وضعیت میکروفونی و تریبونی محض خارج شوند و کارشناسان و خبره‌های هر حوزه را پای برنامه‌های گفت‌وگو با دولتمردان بنشانند.

قطعا احترام واقعی دولتمردان به میزان احترامی است که در عمل به پرسشهای نقادانه میگذارند و نه چیدن یک سویه میز مونولوگ با حضور یک یا چند دکور انسانی تحت عنوان مجری و بیرون از حوزه مسئولیت صدا و سیما.