ولادیمیر پوتین، نخستوزیر روسیه در جریان دیدار با اعضای باشگاه بینالمللی گفتوگوی والدای در سوچی درباره روابط روسیه و آمریکا گفت: نسبت به ابتکار عملهای دولت آمریکا دقت زیادی داریم. من به صداقت دولت و پیش از هر چیز صداقت رئیسجمهوری اوباما اعتقاد دارم.ولادیمیر پوتین تاکید کرد که آمریکا برای روسیه، شریک مهم استراتژیکی و اقتصادی محسوب میشود.
به گزارش افکار به نقل از ایلنا نخست‌وزیر روسیه در ادامه با اشاره به شرایط داخلی کشور گفت که روسیه به توسعه نیاز دارد، شرایطی که پیشرفتی مستمر و بدون جهش را تامین کند. وی در دیدار با اعضای باشگاه بین‌المللی گفت‌وگوی والدای گفت: همه خواستار آن هستند که حرکت‌ها قوی‌تر و موثرتر باشد اما وظیفه ما جلوه‌پردازی نیست بلکه تشکیل شرایط ثابت برای توسعه کشور است تا تامین‌کننده توسعه مستمر و بدون مانع باشیم.
وی با لبخند گفت: ما نیاز به جهش بالا پایین و چپ‌ راست نداریم؛ ما طی همین ۲۰ سال اخیر به اندازه کافی به طرفین پریده‌ایم. ولادیمیر پوتین همچنین در پاسخ به پرسشی درباره همکاری‌های نظامی مسکو و تل‌آویو گفت: روسیه و اسرائیل مسئله تجهیز هواپیماهای بدون سرنشین(پهباد) ساخت این کشور به سیستم‌های لیزری روسی و همچنین گزینه نصب ایستگاه‌های لیزری مسافت سنج در این کشور(جهت نظارت بر ماهواره ها) را بررسی می‌کنند.
وی پیش ازاین در دیدار با ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی تاکید کرده بود که همکاری در زمینه فنی - نظامی میان روسیه و اسرائیل به خوبی پیش می‌رود.
پوتین گفت: ما طرح‌های خوبی در زمینه هواپیمایی نظامی - ترابری در دست داریم. پروژه جالبی در زمینه هند داریم. چند هواپیماهای بدون سرنشین از اسرائیل خریداری کرده و چند ماهواره اسرائیل را به فضا پرتاب کرده‌ایم.
نخست‌وزیر روسیه ادامه داد «ما امکان تجهیز هواپیماهای بدون سرنشین به دستگاه‌های ساخت روسیه مانند تجهیزات فضایی و لیزری را بررسی می‌کنیم. امکان استقرار ایستگاه‌های مسافت‌سنج‌ لیزری روسی در خاک اسرائیل را نیز بررسی می‌کنیم که می‌تواند در چارچوب سیستم ردیابی «گلوناس» کار کند.
پوتین همچنین در در نشست توسعه منطقه فدرال قفقاز شمالی با اشاره به حملات تروریستی در منطقه قفقاز شمالی گفت که عملیات تروریستی مانعی برای اجرای برنامه‌های دولت روسیه در توسعه اجتماعی - اقتصادی قفقاز شمالی نخواهند شد.
وی در این باره گفت: وقایع اخیر و عملیات تروریستی رخ داده حاکی از آن است که شرایط ساده‌ای نیست. اما برنامه توسعه قفقاز شمالی به ویژه زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی مبرم هستند.
بنا براین گزارش، شبهنظامیان هفته گذشته به روستای تسنتارو زادگاه رمضان قدیراف، رئیسجمهوری منطقه چچن حمله کردند. بر اساس اطلاعات کمیته بررسی دفتر دادستانی، این باند ۱۲ تن بودند که همه آنها کشته شدند.