نشست امروز کارشناسان ایران و ۱ + ۵ در وین

به گزارش افکارنیوز، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه، ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد. همچنین استفان کلمنت از سوی اتحادیه اروپا در این نشست شرکت دارد. همچنین از سوی ۱ + ۵ نیز در سطح مدیران کل وزارت خارجه‌های این کشورها به طور جداگانه در این نشست شرکت دارند.

ترو واریو رانتا، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در راس هیاتی از سوی آژانس در این نشست شرکت دارد.

صبح روز دوشنبه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها در رابطه با سازوکار و چگونگی مذاکره بر روی متن توافق ژنو نهایی می‌شود و عصر روز دوشنبه مذاکرات آغاز خواهد شد.

حضور هیات آژانس در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ درباره توافق ژنو صرفا در چارچوب بخش هسته‌یی و نظارت‌های آژانس بر روند اجرای توافق می‌باشد.

مذاکرات کارشناسان ایران و ۱ + ۵ با حضور کارشناسان آژانس در حالی برگزار می‌شود که قرار است روز چهارشنبه در مذاکراتی جداگانه هیات‌های کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب توافق تهران(سند چارچوبی برای همکاری) با یکدیگر در رابطه با ادامه همکاری‌ها میان ایران و آژانس و بحثدرباره اجرای سند تهران از جمله چگونگی و زمان بازرسی از معدن گچین بندرعباس با یکدیگر مذاکره کنند.

بازرسان آژانس در چارچوب سند تهران ۱۷ آذر از تاسیسات تولید آب سنگین اراک بازرسی کردند.

دو تن از بازرسان آژانس روز شنبه هفته جاری به همین منظور وارد تهران شدند که بامداد روز دوشنبه پس از انجام بازرسیها تهران را به مقصد وین ترک کردند.