به گزارش "افكار" كيهان نوشت: عضو مركزيت حزب مشاركت كه ماه گذشته نسبت به شبكه بي بي سي انگليس ابراز اعتماد كامل كرد، در نامه اي خطاب به آيت الله مهدوي كني مدعي شد اوضاع كشور خراب است و آيت الله مهدوي كني كه از جنس نظام نيست (!) بايد يك كاري بكند.

شکوری راد در این نامه می نویسد: «آقای مهدوی کنی شما از جنس آنها نیستید. ما گمان نمی کنیم شما با وضعیت فعلی اداره کشور همراه باشید. اگر شما با دولت مهندس موسوی میانه خوبی نداشتید اما بعید است با کسانی که وی را فتنه گر و منافق می نامند همراه باشید. آقای مهدوی کنی تا دیر نشده کاری کنید که اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی از دور خارج نشوند و انقلاب و کشور بیش از این به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد. خداوند متعال بر توفیقات روحانیت معزز و آگاه به خصوص حضرت عالی در جهت صلاح و سداد دین و ملت بیافزاید»!

بنابر گزارش کیهان، آنچه درباره این نامه جالب توجه است، شخصیت نویسنده نامه است. وی چند ماه پیش با وجود آن که سعید شریعتی هر نوع شکنجه و زندان را تکذیب می کرد، برای دومین بار ادعا کرد که شریعتی شکنجه شده است. این در حالی است که شریعتی خطاب به شکوری راد نوشته بود: آقای دکتر بنده نه شکنجه سفید شدم و نه شکنجه سیاه، اگر هم هر کدامش بر من اعمال می شد برخلاف اعتقاداتم حرف نمی زدم.

شکوری راد یک ماه پیش نیز برای تبرئه گروهک ریگی از جنایات بی سابقه، با شبکه بی بی سی مصاحبه کرد و به دنبال بازتاب های این دفاع شرم آور در سیمای جمهوری اسلامی گفت: بی بی سی کاملاً حرفه ای و بی طرف است و اغلب گویندگان و خبرنگاران آن در دوران اصلاحات در داخل کشور فعالیت روزنامه نگاری می کردند.

یادآور می شود آیت الله مهدوی کنی طی یک سال گذشته به طور مکرر علیه فتنه و فتنه گران به صراحت موضع گیری کرده اند دبیر جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با فارس تأکید کرده بود؛ حوادثپس از انتخابات مصداق فتنه بود. برخی آقایان گرفتار فتنه شدند و گروهی را نیز آلوده کردند مصلحت هر کشور اقتضا می کند هنگام آشوب به سمت فصل الخطاب بروند اگر چه مطابق میل نباشد. برخی آقایان با قبول نکردن فصل الخطاب رهبری به خود و به انقلاب ضربه زدند. اگر تدابیر مواضع رهبری نبود ما نمی توانستیم این انقلاب را در دوران فتنه حفظ کنیم.

ایشان همچنین در دیدار چند ماه پیش شورای مرکزی و اعضای خانواده شهدای حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اشتباهاتی که برخی ها انجام دادند موجب خوشحالی دشمن شد و دشمنان برایشان کف زدند. اگر دشمنان از آنها حمایت می کنند دلخوش نباشند. دشمن با قصد قربت از آنها طرفداری نمی کند. باید ولایت فقیه را در همه مقاطع حفظ کرد. کسانی که قدر رهبری را نمی دانند ناسپاسند.

آیت الله مهدوی کنی همچنین ۱۱ دی ۸۸(چند روز پس از خیانت فتنه گران در روز عاشورای حسینی) اعلام کرد: جریانی که علیه انتخابات اخیر حرکت کرد، بستر فتنه انگیزی ضد انقلابیون را فراهم ساخت، چرا که آنها علناً حریم قانون اساسی را شکستند. این آقایان با زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی، زمینه ساختارشکنی و آشوب را فراهم ساختند.

/ ب.