لاریجانی: ائمه جمعه تکیه گاهی برای مردم هستند

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی در این دیدار بعد از شنیدن سخنان ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه تکیه گاهی برای مردم هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات ائمه جمعه مربوط به نیروی کار دفاتر آنها است لذا فردی که مورد انتخاب است معرفی شود تا برای بکارگیری در دفاتر ائمه جمعه از وزارت آموزش و پرورش یا نهادهای مرتبط مأمور به خدمت شوند.

وی درباره مشکلات فرهنگی تشریح شده از سوی ائمه جمعه نیز گفت: به دلیل اینکه کارهای فرهنگی باید پر رونق تر شود این موضوع را پیگیری می کنیم.

لاریجانی درباره مشکلات منطقه‌ای ائمه جمعه نیز قول مساعدت برای رفع مشکلات آنها به ویژه جاده جعفریه داد.

رییس‌ مجلس همچنین درباره فقدان درمانگاه شبانه روزی در برخی مناطق گفت: در این راستا باید با آقای حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مذاکره شود تا مشکلات را پیگیری و در صورت امکان درمانگاه منطقه قنوات شبانه روزی شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مدت زمان پخش سخنرانی ائمه جمعه، با بیان اینکه این سخنرانی ها باید دقیق‌تر پخش شود خواستار اختصاص مدت زمان مناسب برای پخش خطبه های ائمه جمعه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع رفع آلاینده های شهرک های صنعتی نیز باید در دستور کار باشد و مشکلات را پیگیری می کنیم.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حجت الاسلام دهقانی، امام جمعه شهر جعفریه استان قم خواستار توجه به بودجه امور فرهنگی شد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند اعتبار است به طوریکه باید در امور مصلا، دارالقرآن و سایر موارد پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به مشکلات منطقه جعفریه افزود: یکی از مشکلات مردم در این منطقه فروش گوشت دام در بازار از سوی دلالان است که دولت باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام دهقانی به وضعیت نامناسب جاده جعفریه اشاره کرد و ادامه داد: جاده جعفریه حدود ۳۵ کیلومتر است و مردم از وضعیت آسفالت آن ناراضی هستند.

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی منتظری امام جمعه شهر قنوات، با بیان اینکه مردم ائمه جمعه را به عنوان پناهگاه خود می دانند گفت: مراجعات بسیار زیادی از سوی مردم صورت می گیرد اما ائمه جمعه در حالی که نیروی کار و دفتردار برای خود ندارند در این راستا با مشکلاتی مواجه هستند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مشکلات منطقه‌ای قنوات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای جاده قنوات به جعفریه اعتبار لحاظ شده اما این موضوع به صورت جدی دنبال نمی شود، این در حالی است که این جاده تا کنون حدود ۱۰ و ۱۲ نفر تلفات داشته است که حتی تلف شدن یک نفر هم برای ما دردمند است؛ لذا مشکل تاریکی جاده قنوات نیز یکی دیگر از مشکلات این منطقه است.

وی به وضعیت درمانگاه قنوات اشاره کرد و افزود: شهر قنوات حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد اما متأسفانه یک درمانگاه شبانه روزی در آنجا وجود ندارد.

وی ادامه داد: اشتغال جوانان نیز یکی دیگر از مشکلات منطقه است و با توجه به اینکه این منطقه دارای چاه نفت است اما درآمدی از آن نصیب منطقه نمی‌شود.

وی خواستار تأسیس کارخانه ای برای اشتغال جوانان منطقه شد و افزود: شغل مردم منطقه صیفی کاری است و در شش ماه از سال برای اشتغال به مناطق دیگر مهاجرت می کنند که این موضوع مشکلات بسیاری را در پی دارد.

امام جمعه شهر قنوات نبود دادگاه و شورای حل اختلاف را از دیگر مشکلات مردم قنوات عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه انشعاب برق در منطقه قنوات از ۲۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است تصریح کرد: این میزان برای شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت است اما هزینه انشعاب برق برای مردم این منطقه باید براساس هزینه انشعاب برق در روستا محاسبه شود تا مشکلی متوجه مردم منطقه نشود.

حجت الاسلام ماشاءالله ابراهیمی یزدی امام جمعه دستجرد نیز در این دیدار به مشکلات مردم بخش خلجستان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مردم این منطقه در بخش دارو و درمان است به طوری که در حال حاضر در این منطقه داروخانه شبانه روزی وجود ندارد؛ ضمن اینکه با مشکل کمبود پزشک نیز مواجه هستیم که این مشکلات باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه شهر دستجرد دارای ۵۳ روستا است به شهرک صنعتی منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات شهرک صنعتی جوانان به مناطق دیگر روی می آورند.

امام جمعه دستجرد افزود: مشکل کمبود آب در این شهرک صنعتی یکی از مشکلات است که در این راستا قرار بود با بهره برداری از سد دز مشکل آب منطقه رفع شود.

ابراهیمی یزدی به مشکلات ائمه جمعه در استان قم اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه بعد از دو سال هنوز موفق به دریافت زمین برای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نشده ام ضمن اینکه این موضوع را از بنیاد مسکن نیز پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

امام جمعه دستجرد همچنین خواستار بکارگیری نیروی کار برای دفاتر ائمه جمعه شد.

در ادامه دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه استان قم سیدمحمود میرقیصری امام جمعه شهر سلفچگان با انتقاد از پخش نکردن خطبه های ائمه جمعه در زمان مناسب از سوی صدا و سیما گفت: در حالی که برای یک تبلیغ تلویزیونی چندین دقیقه زمان صرف می شود اما سخنان ائمه جمعه در استان مدت زمان بسیار ناچیز از سوی رسانه ملی پخش می شود.

وی به مشکلات منطقه ای سلفچگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جاده سلفچگان شاهرگ کشور است و ماشین های سنگین در آن تردد می کنند اما از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و باید ترمیم شود.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم ترمیم هایی در جاده سلفچگان صورت گرفت اما باید یک اقدام اساسی در این راستا صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرقیصری همچنین افزود: آلاینده هایی که در منطقه و روستاهای اطراف است برای مردم مشکل ساز شده است.

وی به کمبود آب در منطقه گنداب اشاره کرد و گفت: این روستا حدود ۳ تا ۴ هزار نفر جمعیت دارد که علاوه بر مشکل کمبود آب، به لحاظ آسفالت مشکلاتی دارد.

امام جمعه سلفچگان تأکید کرد: از آنجایی که سلفچگان منطقه حساسی به شمار می آید توجه به امور فرهنگی در این منطقه بسیار مهم است که در این راستا نیازمند بودجه فرهنگی هستیم.