لاریجانی: پرورش، استاد پرورش روحی جوانان بود

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه صبح امروز یکشنبه با بیان اینکه مرحوم پرورش شخصیت موثر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود که جوهر حرکت او فرهنگی بود، گفت: قبل از پیروزی جمهوری اسلامی مرحوم پرورش به درستی اصلاح فرهنگی را مبنای تلاش در مدارس و جلسات عمومی خود قرار داده بود و معتقد بود اصلاح سیاسی جز با تقریب به فرهنگ اسلامی محقق نمی‌شود.

لاریجانی ادامه داد: در جلسات آقای پرورش که از حیثوزانت محتوا حکم درس قرآن و معارف را داشت، شعار و احساس کمتر دیده می‌شد ایشان به تأسی از علمای دینی همچون علامه جعفری و شهید مطهری با منطق عقلانی درک حقایق اسلامی را برای جوانان آسان می‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره انقلاب مرحوم پرورش بین افراد فرهنگی نفوذ داشت و با محوریت روحانیت و امام(ره) حرکت می‌کرد، اظهار کرد: البته کسانی در اصفهان این مشی مرحوم پرورش را نمی پسندیدند اما روشنگری و قوت استدلال او از راهنمایی‌های روحانیت متاثر بود.

رییس قوه مقننه ادامه داد: بعد از پیروزی جمهوری اسلامی مرحوم پرورش هر کجا که امکان خدمت فراهم بود خدمت کرده است. از مجلس خبرگان قانون اساسی گرفته تا مجلس شورا و سمت وزارت آموزش و پرورش یا شورای عالی دفاع همه جا در پیگیری مشکلات مردم فعال بود. در مجلس خبرگان قانون اساسی از یاران شهید بهشتی در تاکید بر تئوریزه کردن ولایت فقیه بود و در مجلس در برابر بنی صدر ایستادگی می‌کرد همچنین در دفاع مقدس همت جوانان را بر می‌انگیخت.

لاریجانی با اشاره به اینکه مرحوم پرورش در همه جا با مشی دینی وتدبیر و حمایت از ولی‌عصر اقدام می‌کرد، ادامه داد: آقای پرورش در ظاهر آرام و در باطن پرغوغا بود و در دفاع از مردم با شورانگیزی اقدام می‌کرد وی استاد پرورش روحی جوانان بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مرحوم پرورش مصداق این حدیث قدسی است که هرگاه قالب حالت بنده پرداختن به خداوند باشد خوشی او را در یاد کردن از خدا قرار میدهند و او عاشق خداوند و خداوند عاشق او خواهد شد و هرگاه چنین شود پرده میان خداوند و آن بنده کنار میرود؛ برای مرحوم پرورش از درگاه خداوند تقاضای علو درجات و برای خانواده آن مرحوم صبر در این مصیبت را آرزو کرد.