به گزارش افکارنیوز، اخبار و مطالب بسته خبری این هفته به این شرح است:

*شنیده شده که جلسات مختلفی در برخی شهرستان‌ها با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب، تشکیل می‌شود که در این جلسات لیستی از افراد مشخص تهیه و برای انتصابات جدید در سظح استان به تصویب می رسد؛ از جمله جلساتی که در همین راستا تشکیل می‌شود می توان به جلسات ‌فعالان اصلاح‌طلب در کرمان که نمایندگان ادوار اصلاح طلب هم در آن حضور دارند اشاره کرد.



* خبرهای دریافتی از جبهه اصلاح‌طلبان حکایت از ایجاد شکاف عمیق در این جریان دارد؛ شنیده شده که در حال حاضر این جریان به دو دسته افراطی و معتدل تقسیم شده و اصلاح‌طلبان معتدل با محوریت حزب مردم سالاری و اصلاح‌طلبان افراطی با محوریت مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شناخته می شوند.



* عناصر وهابی در شرکت‌ها و مراکز تجاری کشور های حاشیه خلیج‌فارس در آخرین تحرکات خود، به شیعیانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول به کار هستند، ابلاغ کرده‌اند که اگر خواستار ادامه همکاری با این شرکت ها هستند باید مذهب خود را تغییر دهند در غیر اینصورت از کار اخراج می شوند؛ در همین راستا تعدا زیادی از کارگران شیعه از محل کار خود اخراج شده اند و وهابیون در این سمت ها جایگزین شده اند.



* شنیده ها حاکی از آن است که کنسولگری یکی از کشورها زیارت عاشورای تحریف شده را منتشر و میان زائران شهرهای مذهبی از جمله مشهد توزیع کرده است. در این زیارت عاشورای تحریف شده، قسمتی از متن زیارت عاشورا که در آن قاتلان امام حسین(ع) لعنت شده‌اند عمداً حذف شده است.



* اخیراعناصر افراطی برای گسترش نفوذ میان دانشجویان در تکاپو برای راه اندازی و احیای جایگاه هایی در دانشگاه ها هستند تا از این طریق بتوانند از دانشجویان به عنوان پیاده نظام خود سوء استفاده کنند.

در همین راستا برخی عناصر افراطی در دانشگاه‌ها برای راه اندازی مجدد کانون گفت‌وگوی تمدن‌ها تلاش‌های گسترده‌ای را در پیش گرفته و به دنبال رایزنی با رؤسای دانشگاه‌ها در همین رابطه هستند. در همین راستا دانشگاه حکیم سبزوار هم فعالیت‌هایی را شکل داده است.



*شنیده شده که در برخی مناطق شمالی کشور افرادی در تلاش‌ هستند تا اقداماتی را برای تجزیه طلبی درونی سامان دهند. در راستای این پروژه سردبیر یکی از ماه‌نامه های محلی طی نامه به رئیس جمهور خواستار تأسیس استانی مجزا، شبکه ای با نام شهرستان و تدریس زبان بومی در این شهرستان شده است.

این ماه نامه پیش از این طی مقاله ای به دنبال ایجاد اختلاف های قومی قبیله ای بوده است.



* بر اساس گزارش منابع خبری اخیراً نوعی سلاح شکاری ساچمه زنی مجهز به لیزر ساخت رژیم صهیونیستی از طریق مرز کشور سوریه و ترکیه وارد استان های مرزی کشور عراق شده است. این سلاح دارای سیستم شلیک ساچمه ای و لیزری می‌باشد که به محض شلیک لیزر به سمت هر جانداری، چشم آنها را کور می کند.

تاکنون تعدادی از مردم عراق بر اثر اصابت لیزر این نوع سلاح، بینایی خود را از دست داده اند.



* عناصر تندرو اصلاح طلب در دانشگاه های مختلف کشور بعد از ناکامی در ایجاد ناآرامی در مراکز آموزشی اخیرا در پی ایجاد ناآرامی از طریق چاپ نشریه و راه اندازی تشکل های به اصطلاح دانشجویی هستند. در همین راستا اخیراً نشریه ای با عنوان قاب شیشه ای که حاوی مطالبی شبهه افکنانه در مورد فتنه ۸۸ و ۱۸ تیر ۷۸ است توسط مجمع اسلامی دانشگاه سمنان منتشر و توزیع شده است.

*شنیده شده که محمود احمدی نژاد این روز ها طی تماس با اساتید برجسته دانشگاه از آن ها خواسته تا در دانشگاه ایرانیان حضور داشته باشند؛ البته برخی از این اساتید دعوت احمدی نژاد را پذیرفتهاند ولی خیلی های دیگر به دلیل حضور افراد انحرافی در اطراف احمدی نژاد حضور در این دانشگاه را نپذیرفتند.