بر فهرست اتهامات «خاوری» افزوده شد
گروه سیاسی:

مرد هزار چهره، ‌ کشمیری اقتصاد ایران، ‌ مدیرعامل فراری‌و… همه و همه عناوین مدیرعامل سابق بانک مرکزی است که اکنون در خارج از ایران به سر می‌برد. با افشای بزرگترین فساد مالی در ایران، خاوری تنها مسئولی بود که استعفا داد. اما او پس از استعفا به خارج از کشور گریخت.

به گزارشافکارنیوز، طبق گفته‌های مسئولینمحمودرضا خاوریصبح یکی از روزهای شهریور با احضار قوه قضائیه به اهواز می‌رود. او هنگامی که با سوالات جدی بازپرس اهواز مواجه می‌شود دیگر مطمئن می‌شود که سرنخ‌های پرونده به زودی به او ختم می‌شود. به همین خاطر ادامه حضورش در کشور را صلاح ندیده و بعد از تهیه بلیت به بهانه حضور در یک کنفرانس شبانه از کشور خارج می شود. سرانجام سال گذشته پلیس بین‌الملل به درخواست ایران، نام محمود رضا خاوری، رییس سابق بانک ملی و از متهمان پرونده «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد. قرارگرفتن نام خاوری در فهرست پلیس اینترپل، در سال ۹۱ بعد از دو سال از فرار خاوری انجام شد.


سال گذشته در وب‌سایت پلیس بین‌الملل، اینترپل، نام و مشخصات محمودرضا خاوری به اتهام «کلاهبرداری» در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته بود. اما اکنون به نظر می رسد بر جرم های محمودرضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران افزوده شده است. اکنون دیگر در جلوی نام خاوری در فهرست تحت تعقیبی های اینترپل تنها نام کلاهبرداری دیده نمی شود. همکاری و دست داشتن در اختلاس و کلاهبرداری، اخذ رشوه و کسب غیرقانونی اموال نامشروع از طریق سیستم بانکی در سطح عمومی اتهام هایی هستند که درکارنامه خاوری به ثبت رسیده است.





برای اولین بار متهم ردیف اول پرونده فساد مالی ۳هزار میلیارد تومانی، در جریان دادرسی از واریز رشوه سه میلیون و ۱۰۹ هزار دلاری به حساب خاوری مدیر عامل سایق بانک ملی خبر داده بود. این خبر هیچگاه از سوی مقامات رسمی قضایی کشور تایید نشده بود و دریافت رشوه از سوی خاوری تنها در حد اتهامی ثابت نشده و خبری غیررسمی باقی مانده بود. دولت دهم معتقد بود خاوری جرمی مرتکب نشده و اعتراف متهمین درباره پرداخت رشوه به مدیرعامل سابق بانک ملی تنها یک اتهام است. اکنون به نظر می رسد اتهام دریافت رشوه توسط خاوری صحت داشته باشد.


متاسفانه تاکنون دولت کانادا برای استرداد محمودرضا خاوری اقدام خاصی را انجام نداده است. این درحالیست که پیش از این اینترپل اعلان قرمز خاوری را صادر کرده بود.