منزلت ایران حاشیه نشینی در ژنو ۲ نیست

به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی براینکه جمهوری اسلامی ایران بدون حضور در نشست ژنو ۲ و در حاشیه می تواند در حل بحران سوریه نقش آفرینی کند گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای شان و منزلت است که این منزلت متناسب با حاشیه نشینی نیست.

وی افزود: ما می توانیم تحولات منطقه را ورق زده و آنها را جابه جا کنیم؛ نیازی به حضور در مذاکرات ژنو ۲ نداریم.

نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین ادامه داد: باید از ما برای حضور در نشست ژنو ۲ دعوت کنند، هر وقت زیر پای وزیر خارجه ما در فرودگاه ژنو فرش قرمز پهن کردند ما نیز در نشست ژنو ۲ شرکت خواهیم کرد.

حقیقت پور با اشاره به اینکه ژنو ۲ مانند ژنو ۱ محکوم به شکست است گفت: کسانی که نشست ژنو ۲ را مهندسی می کنند حاضر نیستند واقعیت های موجود در صحنه سوریه را بپذیرند از این رو تصمیمات آنها محکوم به شکست است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به سفر هیاتی به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان برای بررسی مرگ ماجدالماجد گفت: این هیات هفته آینده به لبنان سفر خواهد کرد که نماینده ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طرف مجلس نیز در این سفر حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش دولت عربستان سعودی در انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: از دولت عربستان به خاطر دخالت و نقش آفرینی در این انفجار به سازمان ملل متحد شکایت خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره سفر هیات پارلمانی انگلیس به کشورمان گفت: هیات پارلمانی انگلیس باید قدردان ما باشد که چنین فرصتی را برایشان فراهم کردیم.

حقيقت پور خاطرنشان كرد: چنانچه اين هيات در چارچوب پروتكل تنظيمي رفتار نكرده و اقداماتي خودسرانه داشته باشد با هياتي كه در ايران ميزبان آنهاست برخورد خواهيم كرد.