کلید زدن زودهنگام انتخابات و ایجاد تنش‌های سیاسی

به گزارش افکارنیوز، احمد نیکفر، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هر تفکر و جناح سیاسی این حق را دارد که برای انتخابات پیش رو برنامه‌ریزی ‌داشته باشد، اظهار داشت: تمامی احزاب، جناح‌های سیاسی و جریان‌های فکری می‌توانند حتی درست روز بعد از انتخابات مجلس، خود را برای انتخابات بعدی آماده و مقدمه چینی کنند، زیرا این یک حق طبیعی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این کار را غیرقانونی اعلام کند.

نیکفر افزود: بر این اساس داوطلبانی هم که قصد کاندیداتوری برای دور بعدی انتخابات‌ها را دارند در این مدت کار خود را آغاز می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کلید زدن زودهنگام انتخابات باعثورود جامعه به تنش‌های سیاسی می‌شود و ذهن مردم را مشغول خود می‌کند گفت: بنده معتقدم وارد شدن زودهنگام احزاب، تشکل‌ها و حتی داوطلبان برای مباحثانتخاباتی مفید است، اما آنها باید ملاحظات لازم را در این باره در نظر بگیرند و برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی خود را تا زمان مقرر و مطلوب، به جامعه نکشانند و جامعه را وارد تنش‌های انتخاباتی نکنند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به اینکه شنیده شده است دولت خط و نشان‌هایی برای مجلس به دنبال سوال از وزرا کشیده و گفته است " اگر مجلس از وزرا سؤال کند نمایندگان کنونی در مجلس دهم، دیگر نماینده مردم نخواهند بود " گفت: این مسائل به دور از عرف دیپلماتیک، عقل، منطق و شرع قانونی است. برداشت بنده این است که اینگونه اظهارات خارج از عرف است.

وی افزود: آن نقل قولی که از سوی آقای ترکان در رسانه‌ها منتشر شد را قبول ندارم. صراحتا می‌گویم تمام افرادی که به آقای روحانی رأی ندادند طرفدار دولت قبلی هم نبودند و تفکری که آقای ترکان نقل کردند قطعا اشتباه است و هر کس که به آقای روحانی رأی نداد را نباید جزو آن تفکر تلقی کرد.

نیکفر تاکید کرد: در زمان انتخابات سال ۸۸ هم عده ای میگفتند هر شخصی به احمدینژاد رأی نداده،طرفدار موسوی بوده و با نظام نیست،آن طرز تلقی هم غلط بود.