دستگاه دیپلماسی بلوف جان کری را تحقیر کند

به گزارش افکارنیوز، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره اظهارات اخیر جان‌کری مبنی بر ادعای روی میز بودن گزینه نظامی در صورت اجرا نشدن توافقنامه ژنو اظهار داشت: ما این نوع اظهارات را اوج ذلت و ضعف می‌دانیم چرا که اگر کسی دستش پر باشد چنین اظهارات سخیف و سبکی نمی‌کند.

زاکانی با تاکید بر اینکه آمریکا می‌داند که نمی‌تواند هیچ غلطی انجام دهد افزود: آمریکا عادت کرده که با خوف و ترس از دیگران باج بگیرد در حالی که ۳۵ سال است اگر می‌توانست یک لحظه را هم برای از بین بردن جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهار نظر وزیر دفاع سابق آمریکا مبنی بر اینکه هیچگاه در دوران بوش و اوباما گزینه نظامی روی میز نبوده است تصریح کرد: آمریکا با دروغ و بلوف می‌خواهد صحنه‌آرایی کند در حالی که مانند شیر بی یال و دمی است که باید به آن ترحم کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا جرات این را ندارد که به سمت ایران بیاید افزود: اگر آمریکا جرات داشت سوریه را می‌زد لذا این ناتوانی، نقطه ضعف و ذلت دشمن است.

زاکانی ادامه داد: سیستم دیپلماسی خارجی ما باید جواب دندان‌شکنی به آمریکا بدهد و تاکید کند که اگر بخواهند در این مسیر بلوف بزنند ما مسیر دیگری را طی می‌کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اظهارات جان کری برای خندیدن خوب است، در عین حال خاطرنشان کرد: البته سیستم نظامی و امنیتی ما باید کوچکترین اظهارات این چنینی را با جدیت پاسخ دهد و به شدت نسبت به عکس‌العمل پیرامونی آن فکر کند و آمادگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اوباما تنها رئیس‌جمهوری است که ایران را مستقیماً تهدید اتمی کرده است یادآور شد: همین اوباما زمانی که برای صهیونیست‌ها صحبت می‌کرد اعلام کرد اگر می‌توانستم، پیچ و مهره‌های هسته‌ای را هم از بین می‌بردم یا در سازمان ملل اذعان کرد که نمی‌توانم به سوریه حمله کنم بنابراین خوب است که آنها درباره دلایل این موضوع فکر کنند.

زاکانی در پایان تصریح کرد: اظهارات جانکری تنها یک بلوف است از این رو پای تیم مذاکرهکننده ما نباید بلرزد و باید محکم این اظهارات را تحقیر کنند.