تهدید آمریکا به گزینه نظامی مسخره است

به گزارش افکارنیوز، " محمد نبی حبیبی " که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: آمریکائیها و عربستان در ژنو۲ آب در هاون کوبیدند. اگر راهبرد بریدن سرهابرای استقرار نظم جدید در دمشق موفق بود حکومت یزید در شامات در سال ۶۱ هجری استمرار می‌یافت.

حبیبی اظهار داشت: تروریستها نمی‌توانند حاکمان جدید در سوریه باشند. آنها در عرصه نبرد نظامی به نتیجه نرسیده‌اند و بدون شک در عرصه نبرد دیپلماتیک هم اگر همه دنیا پشت سر آنها باشند، باز به نتیجه مطلوب خودشان نخواهند رسید.

وی به غرب و برخی کشورهای عربی در منطقه هشدار داد و گفت: مناقشات در سوریه اگر به تشدید خشونت‌ها و نظامی‌گری منجر شود، همه متضرر خواهند شد. در کنفرانس ژنو۲ کسانی شرکت کرده بودند که دستشان به خون ملت سوریه آلوده است. با این دستان خون‌آلود نمی‌تواند دولت انتقالی تشکیل داد. غرب مسئله بحران در سوریه را قبل از خواندن صورت مسئله آن می‌خواهد چاره کند. این کار شدنی نیست. به همین دلیل دستاورد ژنو۲ و ژنو۱ چیزی جز اعلام مواضع طرفین برای هم نیست. بدون شک بازنده اصلی ژنو۲ آمریکاست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شرکت رئیس جمهور کشورمان در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس تصریح کرد: شرکت رئیس جمهور کشورمان و وزیر خارجه در این اجلاس فرصتی بود برای بازخوانی مواضع ایران برای دولتهای غربی و ادامه فرصتی دیگر به غرب برای اصلاح سیاستهای غلط گذشته، اما متأسفانه مقامات آمریکایی هنوز حرف گذشته خود را تکرار می‌کنند و بر طبل خصومت با ملت ایران می‌کوبند.

وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا دوباره بلوف گزینه نظامی روی میز را تکرار کرده، اظهار داشت: تهدید آمریکا به گزینه نظامی مسخره است. آمریکا در این سالها گزینه نظامی در افغانستان و عراق را آزموده و شکست سنگین خورده است. در ایران هم ۸ سال حمایت آمریکا از تجاوز صدام، جز خسران برای متجاوز نتیجه‌ای نداشت. اگر آنها می‌خواهند نصرت مردم ایران را علیه خود تشدید کنند که این تحصیل حاصل است.

حبیبی با اشاره به اظهارات جدید سخنگوی کاخ سفید که گفته بود ایران باید بخش قابل ملاحظه‌ای از زیر ساخت‌های هسته‌‌ای خود را برچیند، تاکید کرد: آمریکایی ها باید توضیح دهند از کدام توافق سخن می‌گویند. اگر همین توافقی است که در ژنو به آن رسیدند این ادعاها در آن نیست اگر توافق دیگری است، آن توافق کجا بوده است. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند سوء استفاده از توافق بکنند، خطا می‌روند.

وی افزود: قرار نیست چیزی را برچینیم، اگر هم قرار باشد که هست آن سلطه نامشروع آمریکا در منطقه است که انشاءالله بزودی تحقق خواهد یافت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نظر حزب در خصوص ارائه تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ در مورد هدفمندی یارانه‌ها گفت: اعداد و ارقام موجود در تبصره ۲۱ و نیز جزء ۳ بند الف تبصره دولایحه بودجه سال ۹۳ نشان می‌دهد دولت یازدهم نگاه دقیقی در اندیشه و عمل به قانون برنامه پنجساله پنجم و نیز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نداشته است.

وی افزود: این رویکرد نشان می‌دهد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را در چارچوب‌های تعیین شده در قانون برنامه پنجساله چهارم و پنجم مردد است. این یعنی بازگشت به نقطه صفر، این یعنی تشدید قاچاق سوخت در کشور، این یعنی پرهیز از شفاف سازی قیمت حاملهای انرژی و مسئله فروش نفت درداخل، این یعنی دور شدن از بسترسازی لازم برای بهبود فضای کسب و کار و اجرای سیاستهای اصل ۴۴، من فکر می‌کنم مجلس باید از این رویکرد جلوگیری کند.

حبیبی خاطر نشان کرد: ۲ سال طول کشید تا دولت و مجلس قانون هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد. اکنون سال چهارم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست. البته ممکن است قانون قبلی نیاز به اصلاحاتی داشته باشد یا ایراداتی به برخی از روشهای اجرائی قبلی وارد باشد، که وارد هم هست، یا قانون به طور کامل اجرا نشده باشد اما اصل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به هیچ وجه نباید دستخوش تزلزل گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان اظهار داشت: شنیدم مردم یک وانت، نامه به رئیس جمهور داده‌اند و مطالبات خود را مطرح کرده‌اند. اولاً شنیدن این مطالبات برای دولت ضروری است، ثانیا پاسخ به آن ضروری‌تر است.

حبیبی در پایان گفت: با بهرهگيري از ظرفيتهاي معطل مانده در هر استان ميشود مشكلات را در قالب برنامه و بودجه حل كرد. هوشمندي رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت كمك ميكند اين كار به سهولت صورت گيرد.