به گزارش افکارنیوز، زیباکلام که در فیلم تبلیغاتی روحانی حضور داشته، مدتی است به سیم آخر زده و حرف‌های بی‌چارچوبی می‌زند که بیشتر بوی شهرت‌طلبی و مطرح کردن خود به هر قیمت می‌دهد. او اخیرا ضمن نوشته‌ای خطاب به یکی از نمایندگان مجلس، خواستار برچیدن و تعطیلی برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی شده بود.

داریوش سجادی در نقد این مواضع، ضمن مقایسه اظهارات زیباکلام به موضع سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر رژیم پهلوی که به مردم قیام کرده برای ملی‌کردن صنعت نفت می‌گفت: «شماها عرضه ساختن آفتابه ندارید»، به طنز خطاب به دکتر روحانی نوشت: یعنی چه که در مصاحبه با سی‌ان‌ان می‌فرمایید «جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و بر این حق خود کاملا مصر است و تبعیض در این زمینه را نمی‌پذیرد… ملت ایران در موضوع فناوری هسته‌ای بسیار حساس بوده و ما این موضوع را جزء غرور ملی خود می‌دانیم.

امروز فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و اخیرا نیز پیشرفت‌های بسیار قابل ملاحظه و جدیدی در زمینه ساخت سانتریفیوژ به دست آمده است، بنابراین در مسیر فناوری هسته‌ای بویژه در زمینه تحقیق و توسعه به هیچ عنوان محدودیت را نخواهیم پذیرفت… بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی ایران در آینده نیاز به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای دارد و مصمم هستیم که سوخت هسته‌ای نیروگاه‌های اتمی را در داخل کشور و به دست دانشمندان خودمان تهیه کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد».


مشاور کروبی و همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب افزوده است؛ آقای روحانی ظاهرا متوجه نیستید که از درک گوشزد و تذکر جناب آقای زیباکلام عاجز مانده‌اید که به شیوائی و با زبان سلیس فارسی انذارتان داده‌اند!!!؟ جناب آقای روحانی لطفا و با دقت اظهارات ایشان را مطالعه و آویزه گوش‌تان فرمایید تا هم پیام انتخابات ۲۴ خرداد را فهمیده باشید(!!!) هم‌چنان که در مصاحبه‌های‌تان با رسانه‌های خارجی من بعد اشتباه نفرمایید!!!

یادآور میشود زیباکلام پیش از این تصریح کرده بود دوستان اصلاحطلبش به او میگویند باید در اتاق کارت را به خاطر نظریههای بیچارچوبی که میدهی، گل بگیرند. او همچنین در روزنامه شرق ادعا کرد اگر در غرب زندگی میکرد و مثلا اسمش به جای صادق زیباکلام، دیوید و جانسون و اسمیت بود، حتما نظراتش در صدر نظریات نظریهپردازان غربی قرار میگرفت(!)