تلاش های صلح آمیز روحانی ستودنی است

به گزارش افکارنیوز، ریچارد میسون سیاستمدار نیوزیلندی گفت برغم برخی کارشکنی ها تلاش های صلح آمیز رییس جمهور ایران تا کسب نتایج مطلوب باید ادامه یابد.

وی گفت: سخنرانی حسن روحانی در کنفرانس اقتصاد جهانی در داووس توجه جامعه بین المللی را به سوی خود جلب کرد.

وی افزود: رسانه های مهم جهانی با پوشش اظهارات رییس جمهوری ایران ارتباطی بین تلاش های صلح جویانه وی و سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری اسبق ایران ایجاد کردند.

میسون ضمن اشاره به برخورد مغرضانه برخی از رسانه های بین المللی تصریح کرد: برخی از گروه ها به خاطر تامین منافع خود تلاش می کنند مانع اقدامات صلح جویانه رییس جمهوری ایران شوند.

نماینده سابق مجلس نیوزیلند، گفت که کنگره آمریکا و کنترل کننده لابی آن یعنی اسراییل، افراط گرایان واقعی در معادله جهانی جدید هستند که تلاش دارند مانع گسترش روابط ایران با جهان شوند.

وی گفت: ایران تحت مدیریت قابل ستایش جدید حسن روحانی اقدام اشتباهی انجام نداده و جهان کاملا تحت تاثیر اقدامات تهران است.

این سیاستمدار نیوزیلندی گفت: مشکلی در خواسته های منطقی ایران وجود ندارد، اما برخی کشورها همچنان بر طبل جنگ می کوبند مانند اسرائیل، شماری از دولت های غربی که تعداد آنها نیز در حال کاهش است و افراط گرایان مشخص در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که تحت تاثیر عربستان سعودی قرار دارند و این کشورها به هر نحو خواستار متوقف کردن تلاش های ایران هستند.

وی تاکیدکرد: ایران باید با ادامه روند موجود، حسن نیت خود را نشان داده و دیپلماسی حرفه ای خود را ادامه دهد به این امید که نتایج ارزشمندی کسب کند.

میسون در پایان گفت: اگر این سیاست قابل ستایش ایران منجر به ایجاد تعامل سازنده با جهان نشود، عامل این شکست ایران نخواهد بود، بلکه تهدیدکنندگان صلح جهانی و کسانی هستند که خواستار تخریب فرصت های به وجود آورنده صلح در عرصه بین المللی می باشند.

وی گفت: تهدیدکنندگان صلح جهانی بدنبال منافع مغرورانه و جنگ طلبانه خود هستند و این تهدیدکنندگان صلح عامل این شکست منظور خواهند شد.