تنها راه مقابله با افراط‌گرایی از نظر ظریف

به گزارش افکارنیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور اضافه کرد: به طور کلی همکاری‌های فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تعمیق روابط سیاسی باشد و بر همین اساس وزارت امور خارجه از دیپلماسی فرهنگی حمایت می‌کند.

ظریف افزود: فرهنگ سیاسی که در حال حاضر در دنیا حاکم است، فرهنگ مناسبی نیست و علیرغم این که بیست و دو سال است که جنگ سرد را پشت سر گذاشته‌ایم، اما فرهنگ جنگ سرد کماکان حاکم است، بر همین اساس لازم است که فرهنگ حاکم بر روابط بین‌الملل تغییر یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه پیگیری فرهنگ مقابله با افراط‌گری و خشونت در دستور کار دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، افزود: اصولا خشونت و افراط ضد تمدن است و لذا همه تمدن‌ها در مقابله با خشونت و افراط با هم مشترک هستند.

ظریف خاطر نشان کرد: متأسفانه امروزه یک فرهنگ افراط‌گرایی در حال شکل‌گیری است و گروه‌های فرصت طلبی در منطقه به خشونت و کشتار روی آورده‌اند و گروه دیگری هم در آن سوی دنیا فکر می‌کنند که با خشونت می‌توان به هدف رسید.

وی اضافه کرد که تنها راه مقابله با این امر کار فرهنگی است.

«ماسیمو برای» وزیر میراثو فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش مناسبات فرهنگی در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در جهت تعمیق صلح و ثبات در بین ملت‌ها تصریح کرد: همکاری‌های فرهنگی می‌تواند زمینه اعتمادسازی‌ را فراهم نماید.

وزیر میراث و فعالیتهای فرهنگی و گردشگری ایتالیا همچنین ضمن ارائه گزارشی از ملاقاتها و بازدیدهای خود در تهران، نقطه نظرات خود را پیرامون گسترش مناسبات فرهنگی میان دو کشور بیان نمود.