آمریکا‌یی‌ها مراقب ادبیات‌شان باشند

به گزارش افکارنیوز، سیدحسین نقوی‌حسینی در واکنش به اظهارات اخیر جان کری گفت: بیانات جان کری بازخوانی نظرات نتانیاهو و صهیونیست‌هاست و تحت تأثیر لابی صهیونیسم مطرح شده است.

وی افزود: آقای جان کری در حال اظهارات خود را مطرح کرده است که همه ظرفیت دفاعی جمهوری اسلامی را می‌دانند. این ظرفیت به اندازه‌ای است که هر نوع تهدیدی را در نطفه خفه می‌کند و به هر حمله‌ای پاسخی دندان شکن می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: این نوع اظهارنظرها برای خوشایند صهیونیسم‌هاست که از سوی مقامات آمریکا‌یی‌مطرح می‌شود با این وجود جمهوری اسلامی صریح و روشن اعلام می‌کند که آمادگی دارد با هر نوع تهدید و تهاجمی برخوردی پشیمان‌کننده داشته باشد.

نقوی حسینی با بیان اینکه آمریکا‌یی‌ها سیاست دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند گفت: آنها کاملا از فعالیت هسته‌ای ما مطلع هستند و حتی اطمینان دارند که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان هدفی جز بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ندارد.

وی به صحبت‌های جان کری اشاره و اظهار کرد: جان کری مطرح کرده که اگر ایران دنبال بهره‌برداری صلح‌آمیز از فن‌آوری هسته‌ای است چرا تأسیسات هسته‌ای‌اش را زیرزمینی ساخته است. انگار او نمی‌فهمد که همه صنایع و فعالیت‌های صنعتی به ویژه صنایع استراتژیکی مثل صنایع هسته‌ای باید پدافند غیرعامل را رعایت کنند چون در بحران‌ها و رویدادها نباید این نوع صنایع خسارت دیده و مورد تهاجم قرار گیرد. براین اساس مؤظفیم صنعت استراتژیک خودمان را به شکلی بسازیم که در آن پدافند غیرعامل رعایت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: فکر می‌کنم آمریکا‌یی‌ها از اینکه نمی‌توانند به صنعت هسته‌ای ما صدمه وارد کنند ناراحت هستند چون این صنایع به نحوی ساخته شده که همه موارد در آن رعایت شده است.

نقوی‌حسینی همچنین با تاکید بر لزوم عذرخواهی مقامات آمریکا‌یی‌ها از ملت ایران گفت: آنها باید کاری فراتر از عذرخواهی از ملت ایران را به دلیل اظهاراتشان انجام دهند چون بعد از توافق انجام شده مقامات آمریکا‌یی حق ندارند از این لحن استفاده کنند.

به گفته وی آمریکاییها باید مراقب ادبیاتشان باشند بناست در قالب ادبیات گفتوگو و تعامل صحبت کنیم.