اظهارات روحانی دردیدار مجمع نمایندگان هرمزگان

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمیندکتر حسن روحانیدر این دیدار با اشاره به ویژگی‌های استان هرمزگان و آشنایی با مشکلات و مسایل آن گفت: استان هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک، از جمله واقع شدن در کنار تنگه هرمز بسیار با اهمیت است.

رییس‌جمهوریبا اشاره به مشکلات این استان، از جمله بهداشت و درمان و آب شیرین گفت: دولت برنامه‌هایی برای رفع آنها خواهد داشت و اکنون بحث‌های اصلی برای حل چنین مشکلاتی مطرح است که البته برخی از این مشکلات در بسیاری از استان‌ها وجود دارد.

دکتر روحانی در ادامه این جلسه، به سرمایه‌گذاری در کشور، به‌ویژه در استان هرمزگان اشاره کرد و سپس با یادآوری سفر اخیر خود به داووس و جلساتی که با بازرگانان، صاحبان صنایع بزرگ جهان و مدیران شرکت‌های بین‌المللی داشت، گفت، بسیاری از کمپانی های مهم آماده سرمایه گذاری در این کشورند.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: کشور ایران استعداد زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، اما باید شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری بیشتر بوجود آورد.

روحانی خاطرنشان کرد: در کشور ما برای ایجاد توسعه نیازمند کاری بزرگ هستیم. سرمایه داخلی، کفایت لازم برای همه طرح ها را ندارد.

دکتر روحانی با اشاره به برخی از لحن های تند تعداد معدودی در رسانه ها گفت: برخی انقلابی‌تر از همه شده‌اند؛ آنها نه در جنگ و نه در انقلاب بودند و اکنون یک‌شبه انقلابی شده اند.

رییس‌جمهوری افزود: توسعه کشور به تعامل مناسب‌تر با جهان گره خورده است، با این حال حاضر نیستیم حقوق و عزت ما خدشه دار شود. اگر چه دولت، با اتکا به رأی و حمایت مردم توانست با شش قدرت بزرگ جهان سر یک میز بنشینند و با آنها گفت‌و‌گو کند و به تفاهم برسد. در واقع این قدرت و عظمت ملت بود.

روحانی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در ایران گفت: در سرمایه‌گذاری خارجی، ایرانیان خارج از کشور باید پیشقدم شوند، اینجا آب و خاک آنهاست. باید ایرانیان و مدیران ارزشمند ایرانی را که در شرکت‌های بزرگ جهانی مشغول فعالیت هستند، برای سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب کنیم.

رییس‌جمهوری در پایان این جلسه به مشکلات استان هرمزگان پرداخت و با بیان اینکه اکنون بزرگترین پایانه‌ دریایی در هرمزگان واقع است، گفت: باید روابط مان با همسایه‌های جنوبی نزدیک شود.

روحانی مسأله گردشگری در استان هرمزگان را از جمله جاذبه‌های این استان دانست و خواستار آن شد که مسئولان این شهر، سواحل خلیج فارس را برای استفاده گردشگران، مهیا و زیباتر کنند.

در ابتدای این جلسه، نمایندگان استان، هر یک به مشکلات حوزههای انتخابیه خود پرداختند و خواستار رفع آنها شدند.