به گزارش افکار به نقل ازمشرق در جریان پیگیری های خبری، به زمزمه ها و گفته می شود هایی بر می خوریم که مهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.
*بهزاد نبوی در جمع گروهی از اعضای سازمان مجاهدین گفته است دیگر خسته شده ام و بیماری قلبی ام اجازه فعالیت سیاسی را به من نمی دهد. تصمیم گرفته ام سازمان را به تاج زاده تحویل بدهم.

*شنیده ایم که در فرم های خانوارها هنوز ۲۰۰ هزار مغایرت وجود دارد که تا ۲۵ شهریور باید این اشکالات برطرف شود. در اوایل مهر ماه یارانه ها به حساب ها واریز و در آبان و یا آذر طرح هدفمند کردن یارانه ها گام های اولیه را برخواهد داشت.

*گفته می شود برخی اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نسبت به سکوت خاتمی در برابر بسته شدن دفتر منتظری در قم اعتراض کرده و گفته اند چرا سران اصلاحات مواضع دوپهلو می گیرند. چرا درباره بیت صانعی موضع می گیرند اما به دفتر منتظری که می رسد همه روزه سکوت می گیرند.
به نظر می رسد علت گلایه مجمع مدرسین آن باشد که این مجمع حیات خود را در گرو باز بودن دفتر منتظری می داند که در حال حاضر این ظرفیت را از دست داده است.

*شنیده شده حزب کارگزاران سازندگی استراتژی کوتاه مدت و میان مدت خود را، حفظ سکوت سیاسی، ترمیم ساختار تشکیلات و کیفیت بخشی به عناصر و فعالیت های حزبی اعلام کرده است. کرباسچی هم گفته باید ارتباطات و تماس های خود را با هواداران حفظ کنیم.

*شنیده ایم در جلسه ای که برخی اعضای بنیاد باران با خاتمی داشته اند از وی درباره فلسفه نگارش نامه جدیدش که قرار است برای برخی افراد و شخصیتها ارسال شود پرسیده اند که وی در پاسخ گفته است: " چرا ما باید هزینه جریان پالایش نشده سبز را بدهیم. جریان اصلاحات باید با یک جراحی بزرگ اقدام به پالایش جریان آلوده سبز نماید. "

*استان تهران رکورد تصویب طرح های استانی را در دور سوم سفرهای استانی هیات دولت با ۲۵۹ مصوبه شکست. دور سوم سفرها که معمولا با کاهش مصوبه همراه است در تهران حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

*شنیده ایم رئیس مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته را به دستور پزشکان استراحت می کرد از نحوه مدیریت مجلس در برخورد با طرح افزایش تعطیلات عید فطر که به دفعات به تاخیر افتاد و در نهایت از دستور کار خارج شد انتقاد کرده است.

*گفته می شود در جلسه برخی اعضای مجمع روحانیون و بنیاد باران، حاضران از سکوت بهزاد نبوی استقبال کرده و ابراز داشته اند همه بلاهایی که سر ما آمده به خاطر حرف های سازمانی ها بوده است. یکی از حاضران گفته باید طرحی را هم پیاده کنیم که دیگر کروبی هم دنبال تیتر یک شدن نباشد.

*برخی سران گروهک پژاک با استناد به مقاله سیمور هرش در نشریه نیویورکر که در آن به ملاقات سران این گروهک با مقامات آمریکایی و اسراییلی در قندیل اشاره کرده، گفته اند ما دیگر نمی خواهیم گماشته آمریکایی ها و اسراییلی ها باشیم.

*شنیده شده پس از دیدار جمعی از جوانان و دانشجویان منتسب به جریان سبز با محمد خاتمی، این افراد از مواضع خاتمی ابراز ناراحتی کرده و گفته اند با این سخنان نمی توان جنبش سبز را در دانشگاه ها احیا کرد. خاتمی در این دیدار از سیاست جذب حداکثری مقام معظم رهبری دفاع کرده بود.

*گفته می شود در برخی استان های کشور تشکلی با عنوان " مجمع ملی نخبگان " اعلام موجودیت کرده و اقدام به جذب نیرو از میان مدیران انقلابی نموده است. برخی مدیران این تشکل گفته اند آقایان محسن رضایی و علی مطهری جزو هیات موسس این مجمع هستند.

* یکی از جلوه های باشکوه نماز عید فطر امسال در تهران، حضور برادران اهل سنت در صفوف نمازگزاران فطر بود.یکی از این نمازگزاران به خبرنگار مشرق گفت: همانگونه که شما در نمازهای اهل سنت در مکه و مدینه حاضر می شوید ما هم وظیفه خود می دانیم در نمازهای شما حاضر شویم.