نوباوه: ظریف گفت ۱۶سانتریفیوژ ارزش جنگ با آمریکا را ندارد
گروه سیاسی:

شنبه شب، بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران با حضور در یکی از مساجد تهران به بحثو گفتگو در مورد موضوعات مختلف پرداخت.

به گزارشافکارنیوز، وی در مسجد حوری واقع در بلوار قیام تهران و به مناسبت ایام الله دهه فجر حضور یافته بود. انقلاب اسلامی، پیشرفت های اقتصادی و تکنولوژی و بحثعفاف و حجاب از مهم ترین بخش های سخنرانی وی بود. او همچنین در قسمت هایی از صحبت های خود در مورد دسیسه و توطئه دشمنان به خصوص انگلیس و تهاجم فرهنگی آمریکا و غرب علیه ایران سخن گفت. چکیده ای از صحبت های وی به شرح زیر است:

• آمریکا می ترسد. چرا که حرکت آغاز شده است. همین روسیه بدتر از آمریکاست و چین نیز بدتر از اینهاست. بیشترین ضربه را در ایام تحریم همین چینی ها به ما زدند. الان هم بازی می کردند تا تحریم شکسته نشود چرا که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار خرید از او انجام دادیم. اگر تحریم شکسته شود نمی تواند اجناس بنجل خود را به ما بفروشد. این همه در مذاکرات ژنو بازی بود. فکر نکنید این ها دوست ما هستند. همه آنها با ما دشمنند. اتحادیه اروپا درست شد تا در برابر آمریکا بایستد الان اتحادیه اروپا و آمریکا یکی شدند بر علیه ایران. این میزان تحریم در کل تاریخ نه تنها بی نظیر بلکه کم نظیر است.

• تمام پیروزی هایی که آمریکایی ها در صنعت به دست آوردند بعد از رنسانس است که حداقلش ۱۲۰ سال طول کشید. آمریکایی ها ۷۲ملت هستند اصلا آمریکایی آنجا وجود ندارد. آمریکای امروز می گوید ما نباید بگذاریم ایران الگو شود. چرا که به ایران هزار ضربه زدند ولی بازهم ایستاد. امروز این کشور بالاترین رقم علمی را در دنیا دارد، باورتان می شود؟ در سال ۲۸مرداد ۳۲ و بحثملی کردن صنعت نفت، همین سپهبد رزم آرا گفت که شما آفتابه هم نمی توانید بسازید بعد می خواهید صنعت نفت را ملی کنید؟ راست هم می گفت. او نگاه به خودش و شاه و دارو دسته اش می کرد. اما امروز در تمام تکنولوژی های برتر دنیا حرفی برای گفتن داریم. امروز جزء ۵ کشوری هستیم که موجود دنیا به فضا می فرستد. ما اوایل جنگ حتی نمی توانستیم لوله کلاشینکف بسازیم اما امروز موشک بالستیک می سازیم.

• آمریکا امروز می گوید گزینه نظامی روی میز است. گزینه شما در دفاع مقدس معلوم شد. گزینه ات روی میز باشد. با این همه قدرت نتوانستید جواب قدرت ۵هزار چریک حزب الله را بدهید. بدترین بمب های فسفری را به کار بردید و حریف حماس نشدید. جنگ ۲۲روزه شکست خوردید و جنگ ۸روزه و دیگری جنگ ۳۳روزه. اینها تازه بچه های ایران هستند.

• آمریکا می گوید همان چیزی که من دارم ایران هم دارد. چگونه با او بجنگم؟ ایران ایدئولوژی مقابله هم دارد و مثل روس ها بی غیرت نیست یا مثل چینی ها سربرده در اقتصاد نیست.

• او که می گوید ایران نباید موشک بسازد و بمب اتم می سازد دروغ می گوید. او اصلا از بمب اتم نمی ترسد خودش هم می داند فایده ای ندارد. آن تکنولوژی است. آمریکا نگران موشک ساختن ما نیست نگران قدرت و تکنولوژی هسته ای ماست. این ها بازی است. در توافق ژنو بحثما با آمریکا نیز اینها نیست. اوباما گفت من اگر می توانستم پیچ و مهره تاسیسات هسته ای را باز می کردم. یعنی چی؟ قرارداد ژنو برای این بود که تمام تکنولوژی هسته ای ما را بگیرند و این موضوع را بیان هم کردند. مردم می بینند. حدود ۸ سال پیش جورج دبلیو بوش همین موضوع را بیان کرد. او گفت که بمب های هسته ای ما به درد نمی خورد. کجا و کدام شهر را با این بمب ها تخریب کنیم؟ بعدش چی؟ ما باید new nuclear power را راه اندازی کنیم یا قدرت جدید هسته ای یعنی موشک های اتمی که تنها بتواند فوردو را بزند.

• اصل تکنولوژی برای آنها خطرناک است و اینکه ما الگو نشویم. شب گذشته آقای صالحی، رییس انرژی اتمی گفت آنها می ترسند. یک روز من با آقای ظریف صحبت می کردم. گفت ۱۶تا سانتریفیوژ داریم ارزش دارد برای آن با آمریکا بجنگیم؟ من در جواب او گفتم مثل این می ماند که بگوییم یک ماشین ساختیم چه ارزشی دارد؟ وقتی یک ماشین ساختی ۱میلیاردش را نیز می توانیم بسازیم. اگر ۱۶تا ارزشی نداشت آمریکایی ها چرا با ما می جنگیدند؟ این چه حرفیست شما می زنید؟ امروز ۱۹هزار سانتریفیوژ مدرن در ایران ساخته شده است که آمریکایی ها در خواب هم نمی بینند.

• دکتر بروجردی برای من تعریف می کرد که جک استراو را روزی در لندن دیدم که بدون اینکه به من محل بگذارد. از او پرسیدم شما می خواهید مشکلتان را با ما حل کنید یا نه. او نیز جواب داد ما با ۲درصدش هم مخالفیم! این بار که آمد به او گفتم آقای جک استراو، ۲۰درصد را که در اختیار داریم، ۶۰درصد هم اختیار کنیم تولید می کنیم. ما برنده میدان هستیم یا تو؟ جک استراو هم رفت انگلیس گفت ایران را نباید با دمشق و قاهره مقایسه کرد. ایران را باید با اروپا مقایسه کرد.

• دیروز سخنگوی وزیر خارجه آنها می گوید ایرانی ها بعد از ۳۵سال از گرسنگی به خیابان ها ریختند و برای سبد کالا صف بستند یعنی ایرانی ها گرسنه هستند. حالا این از بی تدبیری اینگونه شد اما این مملکت در محرم و صفر به اندازه ۱۰ماه دیگر روغن و گوشت و … احسان می کنند. تو گشنه ای، غربی ها گشنه اند اینها می خواهند با ایجاد جنگ روانی مردم از انقلاب دست بردارند. گشنه اروپایی ها هستند که یک زن و مرد باید صبح تا شب کار کنند تا زندگی معمولی را تامین کنند. ما در شعب ابیطالب هستیم. خود استراتژیست ها و اقتصاددانان آمریکایی می گویندانفجار اقتصادی را در ایران شاهد باشیم با توجه به تکنولوژی هایی که به دست آوردند.

• امروز بسیاری از کشورهای اروپایی از آمریکا جلو زدند. بگذریم از اینکه همه اینها شیطان هستند. فرانسه با یک هیئت اقتصادی ۱۴۰نفره آمد. در همین زمان تحریم، آلمان با ماروابط گسترده زیرمیزی داشت. چرا؟ غربی ها به آمریکا می گویند تمام دنیا را غارت کردی. آلمان شکست خورده جنگ دوم جهانی است. ژاپن نیز همینطور. با اینحال امروز دو اقتصاد برتر دنیا کیست؟ آلمان و ژاپن.

بعد از جنگ جهانی روزی در آلمان هزار مارک(واحد پول آلمان در آن زمان) شد ۱دلار! مردم می گفتند این اسکناس ها را بریزیم در شومینه بهتر است. امروز آلمان دو هزار میلیارد یورو یعنی ۲۵۰۰میلیارد دلار صادرات صنعتی دارد؛ وضعیتی بهتر از آمریکا. ایا این در بخور و بخواب حاصل شد؟ زحمت نکشیدند؟ این کشور چه چیزی دارد؟ منابع دارد؟ او می گوید اگر قرار باشد با ایران رابطه نداشته باشم، منابعم را از کجا تامین کنم؟ و رو به زوال خواهم بود.

• ترس آنها از این است کشوری که سرشار از منبع است، تکنولوژی هم به دست آورد، چگونه می توان او را مهار کرد؟

• غربی ها می دانند اگر این تعامل را با ایران نداشته باشند عقب می افتند. نگاه به این دو سال اخیر نکنید. روزی خاتمی در این مملکت غنی سازی ۲درصدی را هم تعطیل کرد. غربی ها نیز هیچ کاری نکردند جز تهدید و تحقیر. بعد احمدی نژاد در آن را باز کرد. امروز ۳.۵درصد که هیچی ۲۰درصد تولید می کنیم. به دولت جدید باید گفت شما اسب زین شده سوار شدید. این قدرت چانه زنی کنونی را از کجا به دست آورده اید؟ فرهنگ این را باید پیدا کنیم که تمام دولت های ایران در امتداد یکدیگر نظام و حکومت را تشکیل می دهند.

• ما مورد حسادتیم چون قدرتمند هستیم

• فارسی وان شبکه ای بود که کارش نشان دادن خیانت همسران به یکدیگر بود. تاثیر حداقلی آن این بودکه در جشنواره فجر سی ام، ۱۴فیلم در اترباط با خیانت همسران ساخته شد.

• ژنرال جیان فرمانده ارشد ویتنام به هاشمی رفسنجانی گفته بود که ما دستان آمریکا آمریکا و فرانسه را از کشورمان بریدیم اما شما کمر آمریکا را شکستید.

آنها هیچ هدفی جز زدن عقبه فکری مردم ایران را ندارند. کسانی به اسم هنرمند مجله خاتون را در می آورند. در دولت قبلی و از طرفدارن آقای مشایی بودند. از زنان عکس انداخته بود که در حال پرش بودند یا در حال سوارکاری. چطور حرمت خاتون، زن ایرانی را نگه نمی داری؟ معلوم است. می خواهی جذابیت جنسی ایجاد کنی.

" همه می گویند مشکل اقتصادی. آمار نشان می دهد کاهش ازدواج از مشکل اقتصادی نیست. بچه داری در بالاشهری ها که مشکل اقتصادی ندارند بیشتر است یا پایین شهری ها؟ کم برخوردار که باید کمتر بچه دار شود. پس اگر اقتصاد عامل بود پولدارها باید ۱۰ ۱۵ بچه داشتند. این انحراف است. امروز روابط جنسی بدتر از امریکا در ایران اتفاق می افتد. وایبر را اسرائیلی ها درست کردند. خود آنها می گویند ۶۰میلیارد دلار هزینه این شبکه بود. وقتی نمی توانی با مشوک بزنید فکرش را بزن. میزان مواد مخدر تولید و توزیعی در ایران در خود اروپا نیست. جوان تریاکی و شیشه ای در کجا می خواهد بجنگد؟ عفاف و حجاب نتیجه یک رفتار است. دختر خوب بدان تو گوهری. این ول ها هستند که بدبختند یا شوهر نمی توانند بکنند یا اگر شوهر کنند بعد از دو روز رهایش می کند و باید در خیابان ولگردی کند.