صبح امروز سه شنبه سوم خرداد ماه همزمان با حضور دکتر محمود احمدی نژاد سرپرست وزارت نفت برای افتتاح پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان، بخشی از این پالایشگاه دچار انفجار و آتش سوزی شد.

به گزارش مهر، نشت گاز در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه منجر به این حادثه شده است به طوری که هنگامی که یک دستگاه برای تست در محل پروژه قرار گرفت دچار انفجار شد و تا این لحظه بیش از ۱۴ نفر مجروح کشته شده اند.

همزمان با آغاز مراسم افتتاحیه و سخنرانی مدعوین در باشگاه گلستان پالایشگاه نفت آبادان، علیرضا ضیغمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی رسما از رئیس جمهور بابت این حادثه عذرخواهی کرد.

ضیغمی معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در کوتاه ترین زمان خسارات و آسیبهای وارد شده مرتفع خواهد شد، اعلام کرد: جزئیات دلایل حادثه و مسائل کارشناسی شده آن را به رئیس جمهور ارائه خواهیم کرد.

در مراسم افتتاحیه علاوه بر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، محمد علی آبادی رئیس سابق سازمان شیلات و سازمان تربیت بدنی در دولت نهم و دهم، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهوری حضور داشتند.

در این مراسم؛ مهربان مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان حضور نداشت و به جای وی رئیس هیئت مدیره پالایشگاه مامور شد در خصوص جزئیات راه اندازی طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان سخنرانی کند.

در حال حاضر با حضور نیروهای امدادی و آتش نشانی آتش سوزی در پالایشگاه آبادان مهر شده است، ضمن آنکه فضای عادی به شهر آبادان و مناطق اطراف بازگشته است.

این حادثه انفجار در سالروز آزاد سازی خرمشهر به وقوع پیوست که برای برخی از کارکنان پالایشگاه نفت بار دیگر روزهای جنگ و مقاومت در برابر تجاوز دشمن تداعی شده بود.

هم اکنون سخنرانی رئیس جمهور در آبادان به پایان رسیده است و هیئت همراه این پالایشگاه نفت برای ادامه انجام سایر فعالیتها ترک کرده اند.

آتش سوزی و انفجار در واحد تازه افتتاح شده پالایشگاه آبادان به وقوع پیوسته است و علت اصلی حادثه مسائل فنی بوده؛ ضمن آنکه وجود هر گونه خرابکاری منتفی است.