با دستور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و سرپرست وزارت نفت یک فروند هواپیما برای انتقال مجروحان و مسمومان حادثه انفجار گاز در پالایشگاه ابادان از تهران به این شهر پرواز کرد.
پیگیریهای خبرنگار مهر از حادثه آتش سوزی و انفجار طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان نشان می دهد، نشت گاز در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه منجر به این حادثه شده است.
صبح سه شنبه همزمان با حضور محمود احمدی نژاد برای افتتاح پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان، بخشی از این پالایشگاه دچار انفجار شد.
هنگامی که یک دستگاه برای تست در محل پروژه قرار گرفت دچار انفجار شد و تا این لحظه ۱۲ نفر مجروح و دو نفر نیز کشته شده اند.
بلافاصله پس از این انفجار، افراد حاضر در این مراسم محل را ترک و هم اینک مراسم سخنرانی رئیس جمهور در محل باشگاه گلستان به پایان رسیده است.
این حادثه بلافاصله با حضور ماموران آتش نشانی و HSE پالایشگاه آبادان مهار شد و مجروحین به بیمارستان نفت آبادان منتقل شده اند.
هم اکنون آتش سوزی در سطح واحدهای منفجر شده به طور کامل مهار شده است اما انتشار گسترده گازهای سمی منجر به مسمومیت و گازگرفتگی کارکنان پالایشگاه آبادان و برخی از حاضران در این پالایشگاه شده است.
هدف از طرح توسعه‌ پالایشگاه نفت آبادان علاوه بر تولید بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۳، تولید روزانه ۲۵۰ تن پروپیلن، ۳۳۰ تن خوراک گازی صنایع پتروشیمی و یکصد تن گوگرد است.
با اجرا و تکمیل این طرح ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی در قدیمی‌ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه ۴۵ هزار بشکه به ظرفیت فعلی آن که حدود ۴۳۰ هزار بشکه است، افزوده خواهد شد.
پیش بینی می شود با راه اندازی کامل این پروژه نفتی روزانه ۴.۵ میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور افزوده شود.