تقدیر امام جمعه قم از مواضع لاریجانی

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ۲۵ بهمن سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی(ره) گفت: حکم ارتداد سلمان رشدی با اتکا به قوانین اسلامی بوده است.

وی گفت: هر چند که تا امروز این حکم اجرایی نشده است ولی دنیا فهمیده که اگر بخواهد در برابر دین و قرآن ما بایستد، ما هم در مقابل همه دنیای آنها می‌ایستیم.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این پیام تأکید داشتند که باید نظام سلطه را به درستی شناخت و راهبردهای آنان را دنبال کرد.

وی افزود: شناخت اهداف نظام سلطه به فرموده رهبری کمک می‌کند تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای مقابله با آنان استفاده کنیم و ایشان در این پیام تصریح کردند که عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و ابهتی مالک‌وار را می‌طلبد.

ملت ایران پاسخ محکم و کوبنده‌ای به استکبار جهانی دادند

حجت الاسلام سعیدی، در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اظهار داشت: ملت ایران با حضور خود در صحنه پاسخ محکم و کوبنده‌ای به استکبار جهانی و دشمنان دادند.

وی با تقدیر از پذیرش دعوت از سوی آقای لاریجانی برای سخنرانی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در قم اظهار داشت: از سخنرانی ایشان در جمع راهپیمایان و همچنین از مواضع اخیر آقای لاریجانی که در تونس داشتند که توام با غیرتمندی، ایمان و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب بود تقدیر می‌کنیم.

مسئولان کشور باید قدر این ملت ولایی باشند

امام جمعه قم ابراز داشت: همه مسئولان کشور باید قدردان این ملت ولایی باشند و با اتخاذ تدابیر برای حل مشکلات مردم با حفظ کرامت و شان آنان قدم‌های موثری بردارند.

وی در ادامه گفت: اسلام، رهبری، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه، سه رکن اصلی انقلاب اسلامی است که حضور حماسی و باشکوه و گسترده مردم در روز ۲۲ بهمن پیام وحدت، ایستادگی و عزت ملت ایران را به همراه داشت.

وی گفت: آمریکا نخستین دشمن جمهوری اسلامی است که تاکنون نیز دست از شیطنت‌های خود علیه ملت ایران برنداشته که اخیرا نیز در جریان مذاکرات هسته‌ای رفتارهای بی‌ادبانه و متکبرانه دولت آمریکا را شاهد بودیم و آنان به بهانه نابودی خود نیز دست از دشمنی با ملت ابران بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام سعیدی، رژیم اشغالگر قدس را دشمن دیگر جمهوری اسلامی و انقلاب برشمرد و افزود: این رژیم فرهنگ لابی‌گری، تزویر و سرمایه داری ربوی را در دستور کار قرار داده تا از این طریق نظام اسلامی ما را مورد هدف و تهاجم قرار دهد.

جمهوری اسلامی رژیم اشغالگر را در سراشیبی شکست‌های پی در پی قرار داد

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس تاکنون صدمات سنگینی را از سوی جمهوری اسلامی دریافت کرده است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی این رژیم اشغالگر را در سراشیبی شکست‌های پی در پی قرار داده که نمونه‌اش جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه بوده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: جریانات تکفیری و مرتجعین منطقه نیز از دشمنان دیگر جمهوری اسلامی هستند که ایران با این مرتجعین در منطقه از در مقابله به مثل وارد نمی‌شود و با رأفت اسلامی سعی دارد روابط را حفظ کند و در این راستا آمادگی بستن پیمان‌های منطقه‌ای مشترک با کشورهای اسلامی را اعلام کرده و در راستای حفظ امنیت منطقه تلاش کند.

وی در ادامه به فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق به عنوان ستون پنجم دشمن اشاره کرد و این گروه را از دیگر دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد وافزود: این گروه در آخرین اقدام خود داشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساند و برای ایجاد فتنه ۸۸ تلاش کرد.

پرهیز از دنیا طلبی

حجت الاسلام سعیدی، ابراز داشت: دنیا طلبی نیز یکی از دشمن‌های انقلاب اسلامی است که در افرادی همانند بنی صدر بروز و ظهور یافت.

وی افزود: امام خمینی(ره) بار‌ها در سخنرانی‌های خود سفارش کردند تا کسانی که مسئولیت می‌پذیرند تقوا پیشه کرده و شکر نعمت مسئولیت در نظام اسلامی را به جا بیاورند.

امام جمعه قم، تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ما همواره به وظیفه خود عمل کرده و مسئولان نیز باید قدر این ملت را بدانند و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.