به گزارش افکارنیوز، حزب مشارکت، مجمع روحانیون و خاتمی در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانیه‌هایی صادر کرده بودند و «علی - ش» از اعضای حزب منحله مشارکت به همین بهانه در سرمقاله روزنامه شرق ادعا کرد تفاوت چشمگیر راهپیمایی امسال حاصل این دعوت‌هاست.

این عنصر تندرو ضمنا نوشته که «اقلیت تندرو با حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، امکان تداوم فضای تندروی را از دست داده‌اند.

این موضع‌گیری در حالی است که اولا گروه‌های مذکور به رغم صدور بیانیه، به خاطر پیش‌بینی انزجار و خشم مردم، در راهپیمایی ۲۲بهمن حاضر نشدند و در حقیقت بیانیه دعوتشان صرفا برای خالی‌نبودن عریضه و رد گم‌ کنی و عوض کردن بی‌سر و صدای ریل بود. ثانیا شعار اصلی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن مانند همیشه «شعار مرگ بر آمریکا» و تأکید بر مقاومت و پایداری و تسلیم‌ناپذیری در برابر فشار شیطان بزرگ است حال آن که شبه اصلاح‌طلبان و نشریات زنجیره‌ای ضمن اینکه در طول سال‌های اخیر علنا مواضع تسلیم‌طلبانه گرفته‌اند، چند ماه پیش نیز خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شدند، یعنی همان خیانتی که در آشوب‌های‌ سال ۸۸ نیز مرتکب شده بودند. همچنین باید یادآور شد که مقامات آمریکایی بارها به صراحت از مدعیان اصلاح‌طلبی - تجدیدنظرطلبی بر سر شعارهای انقلاب - حمایت کرده‌اند.

بدین ترتیب معلوم است که حضور حماسی مردم و تأکید بر انزجار از آمریکا، در حقیقت به انزوا بردن بیشتر افراطیون هیزمکش فتنه آمریکایی- انگلیسی - صهیونیستی هم هست.