جزئیات نشست یک روزه استانداران با جهانگیری

به گزارش افکارنیوز، حسینعلی امیری قائم‌مقام و مسئول هماهنگی امور استان‌ها وزیر کشور در خصوص جزئیاتنشست استانداران سراسر کشورکه روز پنج‌شنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: استانداران نمایندگان عالی دولت هستند و باید به طور مستمر در جریان سیاست‌های کلان دولت و مسائل ملی قرار گیرند تا سیاست‌های دولت را اعمال و اجرا کنند.

مسئول هماهنگی امور استان‌ها وزیر کشور تصریح‌کرد: وزارت کشور گاهی استان‌هایی را که در یک موضوع مانند کمبود مسئله آب یا مشکلات مرزی با یکدیگر مشترک هستند، دعوت کرده و این جلسه‌ها ادامه خواهد یافت.

استانداران باید در جریان سیاست‌های دولت قرار گیرند

وی با بیان اینکه نشست روز پنج‌شنبه با حضور استانداران سراسر کشور صورت گرفت، یادآورشد: این نیاز احساس می‌شد که وزیر کشور به همراه معاون اول رئیس‌جمهور استانداران را در جریان مباحثی که در دولت صورت گرفته و سیاست‌ها کلان و اولویت‌های دولت، قرار گیرند، استانداران نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند تا در صورت نیاز معاون اول به صورت مصوبه در دولت مطرح کند.

ارائه گزارش ۱۷ نفر از استانداران

امیری با اشاره به گزارش ۱۷ نفر از استانداران در جلسه روز ۵ شنبه، افزود: اطلاع از آخرین وضعیت استان‌ها و اقداماتی که استانداران در این مدت ۶ ماهه انجام دادند از دیگر مباحثمطرح شده در این نشست بود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین تصریح‌کرد: آسیب‌شناسی سبد کالا، ایرادات، اشکالات و ضعف‌هایی که در آن وجود داشت، نیز مطرح شد؛ سیاست دولت تأمین امنیت غذایی با ادامه یافتن توزیع سبد کالا است.

تسهیل مسافرت‌های نوروزی و تأمین اقلام اساسی

وی با بیان اینکه مسکن مهر موضوع دیگر مورد بحثدر نشست استانداران بود، گفت: برنامه‌ریزی برای ایام پایان سال و تسهیل مسافرت‌های مردم به ویژه در استان‌های مسافرپذیر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

امیری به گزارشات استانداران از آخرین شرایط کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ویژه اقلامی که در پایان سال بیشتر مورد نیاز است، اشاره کرد و اظهارداشت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مسئول هماهنگی امور استانها وزیر کشور بر همین اساس یادآور شد: برای استانهای مسافرپذیر از جمله خراسان رضوی، اصفهان و فارس مقرر شد کالاهای مورد نیاز مردم به خوبی تأمین شود.