دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند بهانه‌ای به دشمنان دهند، تاکید کرد که همه سلایق در فرایندهای کشور باید حضور داشته باشد.
محمدرضا تابش نماینده اردکان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان در جغرافیای سیاسی کشور، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی خار در چشم و استخوان در گلو، نامالایمات را تحمل کرده و بردبار هستند. زیرا نمی‌خواهند بهانه‌ای فراهم کنند تا بدخواهان و دشمنان ملت در این شرایط از اظهارات و موضع‌گیری‌ها و انتقادات آن‌ها سوء استفاده کنند.
وی افزود: مجموعه حاکمیت باید متوجه این امر باشد که حضور نخبگان و همه سلایق در فرآیند‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، می‌تواند توسعه پایدار را رقم زند. لذا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید نظراتشان را بیان کنند تا مردم یکی از آنها از انتخاب کند و آنگاه دیگران به او کمک کنند.
تابش در پاسخ به سوال دیگری در مورد میزان اجرایی شدن برنامه چهارم توسعه کشور توسط دولت، تصریح کرد: برنامه توسعه قبلی کمی آرمانگرایانه بود و منابع لازم برای اجرای آن پیش‌بینی نشده بود. اما با کار کارشناسی‌ای که در تدوین برنامه پنجم انجام شد، این برنامه توانست عملیاتی‌تر شود. زیرا بخش خصوصی، تعاونی‌ها، اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، مجمع تشخیص و… وارد کارتدوین آن شدند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نمی‌توانم بگویم چند درصد از برنامه توسعه چهارم توسط دولت عملی شده است، گفت: اما مشاهده کلی نشان می‌دهد که دولت به این برنامه عمل نکرده است. زیرا یکی از کارهای دولت، ارائه گزارش عملکرد سالانه ‌در خصوص میزان دستیابی به اهداف برنامه است، که انجام نشده و نشات گرفته از عمل نکردن دولت به قانون برنامه است.
تایش همچنین در مورد اجرای صحیح مصوبات عادی مجلس نیز اظهار داشت: اجرایی نشدن این مصوبات نیز مشهود است. حال که این مساله به این حد رسیده است، از آنجا که هماهنگ‌کننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ایشان باید مداخله کنند تا مشخص شود در کجا حق با دولت و در کجا حق با مجلس است.