به گزارش افکارنیوز، دولتی بودن این فراکسیون و احتمال دریافت عنوان وکیل‌الدولگی از یک سو و افزایش ائتلاف دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان، از دلایل تردید گردانندگان فراکسیون حامیان دولت در زمینه رسمی کردن این فراکسیون به شمار می‌رود.

گفته می‌شود تابش، فتاحی و مطهری از دست‌اندرکاران فراکسیون یاد شده هستند.

به گزارش فردا، عابد فتاحی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه ساز و کار تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلب «صدای ملت» انجام گرفته و این فراکسیون در حدود ۷۰ عضو خواهد داشت گفت: ما تنها به خاطر رئیس مجلس تشکیل این فراکسیون را به تأخیر انداختیم؛ چرا که با تشکیل فراکسیون صدای ملت بیشترین ریزش را فراکسیون رهروان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرار بود بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه در نشستی تشکیل فراکسیون صدای ملت را اعلام کنیم درباره علت تشکیل چنین فراکسیونی اظهار داشت: احساس می‌کنیم در بدنه مجلس نسبت به دولت روحانی کم لطفی وجود دارد و نمایندگان حامی دولت باید در مجلس حمایت از دولت را بیشتر و بهتر نشان دهند.

کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده حامی دولت(برادر نورالدین پیرمؤذن نماینده فراری مجلس که در آمریکا به سر می‌برد) نیز در مصاحبه با ایرنا از برگزاری جلسات مشترک میان نمایندگان اصلاح‌طلب، مستقل و برخی اعضای فراکسیون رهروان مجلس خبر داد و گفت: هنوز تصمیمی برای تبدیل این نشست‌ها به یک فراکسیون سیاسی اتخاذ نشده است.

پیرمؤذن افزود: جمعی از نمایندگان که تعداد آنها به حدود ۷۰ نفر می‌رسد، جلسات غیر رسمی اما مستمری برای همفکری و با رویکرد حمایت از دولت تدبیر و امید دارند که البته نمی‌توان این جلسات را فراکسیونی قلمداد کرد.

وی از محمدرضا تابش نماینده اردکان، علی مطهری نماینده تهران، غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و عابد فتاحی نماینده ارومیه به عنوان افرادی نام برد که در این جلسات مشترک حضور دارند.
وی با بیان این که برخی از نمایندگان حاضر در این نشست‌ها تمایل دارند که فراکسیونی با عنوان «صدای ملت» تشکیل دهند، گفت: هنوز همه اعضا در این زمینه به جمع‌بندی و اتفاق نظر نرسیده‌اند و چنین فراکسیونی تشکیل نشده است.

وی علت تعلل در تشکیل این فراکسیون را نیاز به ارزیابی دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی در مجلس عنوان کرد و گفت: تشکیل فراکسیون زمانی مهم است که در تصمیم‌گیری‌های مجلس مؤثر باشد اما اگر تشکیل چنین فراکسیونی باعثتشتت آرا در فراکسیون رهروان ولایت به عنوان بزرگترین فراکسیون سیاسی مجلس شود، نتیجه لازم را نخواهد داشت.

پیرمؤذن تأکید کرد لطمه زدن به فراکسیون رهروان ولایت که رویکرد اعتدالی دارد، مناسب نیست زیرا منجر به ریزش در فراکسیون رهروان و اتحاد بیشتر اصولگرایان تندرو در مجلس می‌شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: تداوم برگزاری جلسات غیر رسمی مؤثرتر از تشکیل یک فراکسیون مستقل و جدید است و به نظر می‌رسد تشکیل فراکسیون جدید با هر عنوان از جمله «تدبیر و امید» یا «صدای ملت» به شکل رسمی منتفی است.

در همین حال ابراهیم نکو نماینده رباط‌کریم و عضو فراکسیون رهروان به آریا گفته است: فعلاً جمع‌بندی نهایی برای تعیین اسم فراکسیون نشده و به زودی نام این فراکسیون را اعلام خواهیم کرد.

وی با تأکید بر این مطلب که تشکیل این فراکسیون اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: قرار نیست فراکسیون اعتدال از همه مواضع دولت حمایت کند.

وی افزود: این فراکسیون به هیچ عنوان وکیلالدوله نخواهد بود. چون برخی از آقایان تفسیرهای غلطی از این فراکسیون دارند و فکر میکنند چون اسم اعتدال دارد حتماً زیر یوغ دولت خواهد بود و هر چه را که دولت بگوید این فراکسیون همان را مثبت جلوه خواهد داد؛ در حالی که چنین چیزی نیست و البته مغایر با عقل و منطق است.