پاکستان اجازه ورود نیروهای ایرانی را بدهد
گروه سیاسی

- احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی افکار نیوز گفت: با توجه به اینکه پاکستان در تامین امنیت مرزهای خود ناتوان است، ایران از این کشور همسایه خواسته تا نیروهای نظامی کشورمان در خاک این کشور مستقر شده و از امنیت ایران دفاع کنند.

نماینده ایلام ادامه داد: پیشتر و قبل از مطرح شدن موافقتنامه اخیر، توافقنامه ای میان ایران و پاکستان برای استقرار نیروهای ایرانی در مرزها امضا شده است اما موافقتنامه اخیر برای حضور نیروهای ایرانی در خاک پاکستان است.
به گفته این نماینده مجلس؛ موافقنامه اخیر خواستار این است که پاکستان تعهد بدهد نیروهای ایرانی برای مبارزه با اشرار و خشکاندن ریشه تروریسم وارد خاک پاکستان شود.

شوهانی تاکید کرد: با توجه به اتفاقات اخیر و گروگان گرفتن مرزبانان کشورمان و ناامنی که اشرار برای کشورمان ایجاد کرده اند لازم است نیروهای ایرانی به صورت موقت هم که شده وارد پاکستان شوند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه گروگان‌گیری و اقدامات تروریستی از داخل پاکستان صورت می‌گیرد مسئولیت امنیتی این بخش مربوط به دولت پاکستان است به همین جهت پس از ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی وزارت خارجه سفیر پاکستان را احضار کرد و به او هشدار داد که مسئولیت جان مرزبان‌ها به عهده دولت پاکستان است و باید در مقابل آن پاسخگو باشد. در عین حال دولت پاکستان متعهد شده موضوع را پیگیری و نسبت به شناسایی تروریست ها اقدام کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به ارتباطات دوستانه نیازی نیست که این موافقتنامه علنی شود چون ممکن است نقدهایی شود مبنی بر اینکه حاکمیت کشور پاکستان نقض شده است لذا با همکاری پاکستان می توان منشاء نا امنی ها برای هر دو کشور را خشکاند.

وی یادآوری کرد: کشور پاکستان، از یک طرف با همسایه خود افغانستان درگیر است از طرف دیگر با امریکا و از سویی نیز با نیروهای افراطی داخلی مبارزه می کند و از این جهت با پذیرش این موافقتنامه از مشکلات خود نیز می کاهد.
شوهانی سرمنشاء نا امنی در منطقه را حمایت امریکا از گروههای افراطی می داند.