به گزارش ايسنا ،آيتالله جنتي در همايش مسئولان دفاتر استاني و مديران ستادي اين شورا تصريح كرد: سلامت انتخابات در گروي عملكرد شوراي نگهبان است و مسئولان دفاتر استاني و ناظران نيز هريك به اندازه مسئوليت خود، بايد طبق قانون بكوشند تا انتخاباتي سالم برگزار گردد و انشاءالله رضايت خداوند متعال، مقام معظم رهبري، مردم و به‏خصوص خانوادههاي شهدا جلب شود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تفاوت‌های نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دوره‌های گذشته گفت: «در این انتخابات، غیر از شکست خوردگان سیاسی و گروهک‌های ضدانقلاب، جریان‌های انحرافی و کسانی که صاحب قدرت هستند نیز از مدت‌ها پیش طرح‌هایی را برای ورود به انتخابات آغاز کرده‌اند.»

آیت‎الله جنتی طمع منحرفان و گروهک‌های ضدانقلاب برای نقش آفرینی در انتخابات را امری مسبوق به سابقه دانست و افزود: «در گذشته هم این مسائل بود، اما در این دوره عده‌ای با سوء استفاده از مقام و جایگاه خود یک جریان انحرافی را به وجود آورده‌اند و با توسل به راه‌های نامشروع و پولهای کلان که با سوء استفاده از قدرت کسب کرده‌اند، می‌خواهند مجلس را قبضه کنند.»

دبیر شورای نگهبان با اشاره به عبور جامعه اسلامی از فتنه‌ها و آزمون‌های سخت و دشوار گفت: «خیلی از اتفاقات رنج‎آور است اما به‎خواست خداوند نتایج مثبت و ثمرات شیرینی دارد.»

وی افزود: «نمونه بارز اتفاقات سخت و دشوار، واقعه کربلاست. در تاریخ بشریت حادثه‌ای تلخ‏تر از شهادت امام حسین علیه السّلام و اسارت خاندان عصمت و طهارت پیدا نمی‎شود. اما این حادثه اسلام را زنده کرد و ما امروز هرچه داریم از حادثه کربلاست.»

حضرت آیت‎الله جنتی تصریح کرد: «اگر حادثه کربلا نبود، ما امروز آتش‎پرست بودیم. زیرا حکومت اموی چیزی از اسلام باقی نمی‎گذارد و دیگر امروز نه از تشیع چیزی باقی مانده بود و نه از تسنن.»

وی افزود: «کسی که اسم خود را امیر مؤمنان و خلیفه رسول خدا گذاشته بود هر جنایتی را به نام اسلام مرتکب می‌شد و طبیعی بود که کسی این گونه اسلام را نمی پذیرفت. اما واقعه کربلا موجب گردید اسلام زنده بماند.»

وی افزود: «انقلاب ما انقلاب حسینی است. فرزندان ما با شعارهای حسینی و مرثیه‌ خوانی و نوحه خوانی برای عاشورا، در ۸ سال دفاع مقدس به پیروزی رسیدند. امروز ادامه حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی، در بیداری کشورهای دیگر هم دیده می‌شود.»

آیت‎الله جنتی یادآور شد: «ملت‌های دیگر با مشاهده پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باور کرده‌اند که می‌توانند دربرابر قدرت‌های مستکبر بایستند.»

دبیر شورای نگهبان ضمن ابراز امیدواری به آشکار شدن ثمرات شیرین اتفاقات تلخ اخیر گفت: «جریان فتنه نیز تلخ و بسیار بد بود. زیرا برای اولین بار دشمن احساس کرد می‌تواند از انتخابات سوء استفاده کند و با آمدن برخی به خیابان‌ها ضربه‌ای به نظام اسلامی بزند.»

وی افزود: «خدا نگذرد از کسانی که با فتنه‌انگیزی موجبات طمع دشمن نسبت به انتخابات را فراهم ساختند و خداوند نگذرد از کسانی که به این فتنه رضایت دادند.»

آیت‎الله جنتی افزود: «اما وقتی این فتنه به پایان رسید نتایج شیرین آن هم روشن شد. زیرا چهره خیلی‌ها برای مردم آشکار شد. کسانی در اوج قدرت بودند و فرو افتادند و حقیقت خود را نشان دادند و مردم دیدند چه‎کسانی عقیده به ولایت فقیه دارند و چه‎کسانی فقط شعار آن را سر می‌دهند. اگر این قضایا پیش نمی‌آمد آنها همچنان به آینده سیاسی خود امیدوار بودند و قصد داشتند از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری سهمی ببرند.»

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تحرکات جریان انحرافی در هفته‌های اخیر گفت: «این جریان هم تلخ و ناگوار بود اما موجب شد نیرو‌های انقلابی که به افرادی علاقه‌مند بودند، چشمانشان باز شود.»

وی تصریح کرد: «عده‌ای با جریانات اخیر سعی کردند به مسئله ولایت فقیه ضربه بزنند، اما کاری کردند که حقایق برای مردم روشن شد و مردم نسبت به برخی مسائل بصیرت پیدا کردند. مردم وقتی احساس کنند که ممکن است مسئله ولایت ضربه بخورد، با فداکاری جانشان را برای ولایت می‌دهند.»

وی افزود: «از این اتفاقات و آزمون‌ها در آینده هم پیش خواهد آمد. آنچه مهم است این است که ما غافل نشویم.»

آیت‏الله جنتی توسل برخی مسئولان را به امور موهوم بی‌سابقه و موجب وهن نظام دانست و گفت: برخی موارد قبلاً ضرورتی نداشت به صورت علنی گفته شود. اما با انتشار عمومی خبر آن دیگر کسی نمی‌تواند منکر این قضایا شود.

وی ضمن گلایه از تعلل دستگاه‌های مسئول برای برخورد با این مسائل افزود: «از چند سال پیش از این به دوستان قوه قضائیه می‌گفتم باید این افراد دستگیر شوند. چرا باید چنین افرادی در کشور آزاد باشند؟ در این مملکت جن‎گیر و رمال و طلسم‏باز چه نقشی باید داشته باشد؟»

دبیر شورای نگهبان با ابراز تاسف از عدم برخورد با این افراد گفت: «با آزادی این افراد کار به جایی رسید که برخی از مسئولان هم به آنها متوسل شدند.»

حضرت آیت‎الله جنتی با اشاره به رفتارهای فاسقانه و پلید برخی از این افراد گفت: «فاسدترین آدم‌ها با اهانت به مقدسات ادعا می‌کنند قدرت‌های فوق العاده‌ای دارند و متاسفانه افرادی هم فریب آنان را می‌خورند و به آنها متوسل می‌شوند.»

وی افزود: «این مسائل بسیار تلخ و ناگوار است که عده‌ای بخواهند امور مملکت را با توسل به چنین افراد فاسدی پیش ببرند.»

دبیر شورای نگهبان با ابراز نگرانی از تلاش افرادی برای حاکمیت سرمایه در انتخابات افزود: «ریخت و پاش‌های مالی در انتخابات نیز قبلاً سابقه داشت و الآن نیز گروهی در تلاش هستند با پول افرادی را بخرند.»

وی تصریح کرد که شورای نگهبان با قاطعیت این مسائل را بررسی می‌کند.

آیت‎الله جنتی افزود: «شورای نگهبان امین مردم است و به هیچ‎کس دل نبسته است. آنچه برای شورا مهم است میزان تبعیت فرد از حق است. طبع و سرشت مردم حق‎طلبانه است و وقتی صحت عمل و سلامت نفس همکاران شورای نگهبان را ببینند و ملاحظه کنند که برای شورای نگهبان حق مهم‌تر از فرد است، اعتمادشان افزایش می‌یابد.»

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: «مردم هرجا حق را ببینند، گرد آن می‌گردند و وقتی عدالت، حق‌جویی و حق‌گویی کسی را ببینند، او را قبول می‌کنند و به او اعتماد می‌کنند.»

وی افزود: «ابراز علاقه ما هم به اشخاص تا مادامی است که ببینیم پیرو حق هستند و پایشان را کج نگذاشته‌اند و اگر هم کسی با صداقت از راه باطل به راه حق برگشت، قبولش می‌کنیم. چون ملاک حال فعلی اشخاص است.»

وي در پايان توكل بر خداوند متعال را موجب نتيجه‏بخش گرديدن كارهاي بزرگ دانست و گفت: اگر كمك خدا نباشد كارهاي كوچك را نيز نميتوان انجام داد.