شاکری: منشا فشارها بر دنیامالی به «جریان دوم خرداد» باز می گردد

گروه سیاسی- هفته گذشته، احمد دنیا مالی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون قایقرانی انتخاب شد. انتصاب جدید وزیر ورزش گرچه برای دنیامالی و فدراسیون قایقرانی خوشایند بود اما این انتصاب سرآغاز نبرد جدید شورای شهری ها با دولت شد.

به گزارشافکارنیوز؛ دنیامالی درحالی دوباره به فدراسیون قایقرانی بازگشت که این بار سمتی مهم را به دوش می کشید: عضویت در شورای شهر تهران. محمود گودرزی برای بازگشت دنیامالی شرط گذاشت و آن هم استعفا از سمت خود در شورای شهر تهران بود. البته شرط استعفا، پایان ماجرا نبود. این بار وزیر ورزش برای بازگشت او زمان مقرر کرد و گفت اگر دنیامالی تا چهارشنبه استعفا ندهد، فرد دیگری را جایگزین او در فدراسیون قایقرانی می کند.

در همین زمینه، مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران به افکارنیوز، می گوید: «اگر تحمل بفرمایند تا استفساریه مجلس به دست شورا برسد تصمیم گیری راحت تر خواهد شد. محدود کردن آقای دنیامالی و تعیین یک زمان مشخص برای تقدیم استعفای ایشان به شورا، به نظر می رسد که بیش از آنکه نشان دهنده علاقه مندی برای حضور آقای دنیامالی در عرصه ورزش باشد ناشی از فشارهای سیاسی است که بر آقای گودرزی وجود دارد. در واقع فشار های پشت صحنه موجب شده است تا وزیر ورزش این مهلت را برای آقای دنیامالی تعیین کند.»

وی با تاکید بر اینکه «فضای حاکم بر شورا نیز موافق رفتن آقای دنیامالی نیست» معتقد است: «کسانی که به نوعی صاحب نظر هستند برای کسانی که در سبد رای جریان دوم خرداد نباشد برنامه ریزی می کنند تا آنها را در سبد آرای خود قرار دهند.»

شاکری منشا این فشارها را «جریان دوم خرداد» می داند و می افزاید: «حتی آقای خاتمی در یک جلسه آنها را مذمت کردند و گفته اند که چرا نتوانسته اید رای اکثری را در شورا به دست آورید و سرمایه گذاری دوم خرداد را به ثمر برسانید. این ماجرا هنوز نیز ادامه دارد.»

این عضو شورای شهر تهران در آخر می گوید: به نظر من برخی وزرا در این ماجرا اختیار چندانی ندارند و باید به مطالباتی که در پشت صحنه از آنها می شود تمکین کنند و نمونه آن به فشارهایی که وزیر کشور یا وزیر ورزش وارد می شود اشاره کرد.