دلجویی ضرغامی با لباس بختیاری

به گزارش افکارنیوز، عزت الله ضرغامی در این دیدار که در مسجد جامع شهرستان مسجد سلیمان برگزار شد با اشاره به اینکه استفاده از نام بختیاری در سریال سرزمین کهن اشتباه بزرگی بود که هرگز این اشتباه همکارانم را نبخشیدم، گفت: اشتباه سازندگان این سریال این بود که نام بختیاری به گونه ای به کار برده شد که شبهاتی را برای مردم این قوم شریف به وجود آورد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در طول ۳۵ سال گذشته این قدرت را داشته که بحران ها را تبدیل به فرصت کرده و مساله ای که پیش آمده را نمی توان بحران یا تهدید نامید، زیرا مردم بختیاری ها صاحبان انقلاب و مدافعان ولایت و اسلام هستند.

رییس سازمان صدا و سیما افزود: در بیانیه ای که پیش از این خطاب به مردم بختیاری اعلام شد، از صمیم قلب گفتم؛ به خدا پناه می برم اگر یک ذره ناراحتی و بی اعتمادی از رسانه ملی که افتخار اتصال به رهبر معظم انقلاب دارد در دل این مردم فداکار و شهید داده و انقلابی به وجود بیاید.

ضرغامی عنوان کرد: هزاران شبکه ماهواره ای وجود دارد که هر کدام با یک حیله و جذابیت و ایجاد جنگ های رسانه ای مردم ما را مایوس کند.

وی افزود: شرمنده می شوم اگر به شهری مثل مسجدسلیمان با آن تاریخ بزرگ بیایم و مردم در جای جای شهر و روستاهای آن به من بگویند، امکان دریافت شبکه های جمهوری اسلامی را نداریم.

ضرغامی با توضیح داستان سریال سرزمین کهن، ماجرای شخصیت اول این فیلم یعنی رهی بختیاری را تشریح کرد و به تمجید از شخصیت وی که قهرمان این سریال است پرداخت.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه شخصیت رهی در سریال سرزمین کهن حضور در جریان های مختلف از جمله جبهه ملی را تجربه می کند، گفت: در ابتدای انقلاب جبهه ملی با نوشتن نامه ای جلوی لایحه قصاص ایستاد، اما امام خمینی(ره) فرمودند که این ها مرتدند، چون قوانین اصلی ورسمی اسلام را منکر شدند امروز هم شاهدیم روزنامه ای فرصت پیدا کرده و حرف های جبهه ملی را در خصوص قصاص تکرار می کند.

وی در پایان از حذف برخی بخش های این سریال و جایگزینی آن با بسته ای جذاب برای بختیاری ها خبر داد و عنوان کرد: زمان را از دست نمی دهیم و در آینده زمانی که کل این بحث بختیاری از این داستان حذف شد با همکاری فرهیختگان و همکاران یک مجموعه بسیار جذاب و خوب از بختیاری ها در این سریال پخش خواهد شد که اگر بار اول شما آن را ملاحظه کنید اصرار داشته باشید که زودتر مجموعه ای ساخته شود که این موارد در آن دیده شود.