نتانیاهو: ایران همه چیز می‌گیرد و هیچ چیز نمی‌دهد

به گزارش افکارنیوز، الجزیره اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، از پیشرفت گفت‌و‌گوها بین ایران و قدرت‌های جهانی ابراز نگرانی کرده و ادعا کرد که تهران هنوز به دنبال دستیابی به بمب هسته‌ای است.

وی در جلسه کابینه اسرائیل گفت: " ایران همه چیز می‌گیرد و تقریبا هیچ چیز نمی‌دهد. " وی همچنین افزود که این مسأله را در زمان دیدار انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از اسرائیل با وی در میان خواهد گذاشت.

وی افزود: " من این حقیقت را که ایران اعتقاد دارد برنامه خود برای تبدیل شدن به یک دولت دارای توان آستانه هسته‌ای را واقعیت خواهد بخشید، نگران‌کننده می‌دانم. این کشور اعتقاد دارد دارای ظرفیت غنی‌سازی است که کوچکترین تغییری در آن ایجاد نخواهد شد، توانایی تولید تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های قاره پیما را دارد و بدون هیچ مانعی به کار بر روی آنها ادامه خواهد داد. "

نتانیاهو گفت: " وضعیت کنونی از این قرار است. توافقنامه دائمی نمی‌تواند این وضعیت را به صورت همیشگی متوقف سازد. این توافق باید توانایی ایران برای تولید یا پرتاپ تسلیحات هسته‌ای را برچیند. "

ایران و قدرت‌های جهانی در هفته آتی دیدارهای کارشناسی را در وین انجام داده و در اواخر اسفند بار دیگر مذاکرات با حضور وزیر امور خارجه ایران و نیز مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت.

طرفهای مذاکره در روز مذاکرات قبلی درباره یک جدول زمانی و نیز چارچوب مذاکرات به توافق رسیدند.