به گزارش افکارنیوز، بامداد سه شنبه، چهارم اسفند سال ۸۸ خبر از رادیو منتشر شد، بغض ۴ ساله همه کسانی که فرزندانشان، سربازانشان و اعضای خانواده شان را در عملیات تروریستی گروهک موسوم به جندالله از دست داده بودند ترکید؛ «شرور عبدالمالک ریگی، دستگیر شد». سربازان گمنام امام زمان در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی هواپیمای حامل فرمانده جنایت تاسوکی را دستگیر کرده بودند.





ریگی با نام جعلی و گذرنامه افغانی در یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی قرقیزستان در مسیر دوبی به بیشکک در حال پرواز بوده‌است، که در آسمان ایران سه فروند جنگنده نهاجا که از پایگاه هوایی بندر عباس برخاسته بودند، هواپیما را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس کردند. بعدها معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی درباره این عملیات گفته بود: ۱۱ شب به نیروی هوایی این امر اعلام شد و در ساعت یک شب عملیات توسط یک هواپیمای فانتوم شروع شد و عملیات تعقیت و گریز و حتی شلیک توسط هواپیمای ما صورت گرفت ولی هواپیمای خارجی، حاضر به نشستن نبود که در نهایت ساعت سه شب با شلیک ۲۰۰ گلوله به گونه ای که هواپیما نیز سرنگون نشود و با کمک دو فانتوم و یک هواپیمای اف ۱۴ این هواپیما به زمین نشست.

به دنبال دستگیری ریگی مردم ایران به ویژه در سیستان و بلوچستان با حضور در میادین شهر ضمن پخش شیرینی به جشن و شادمانی پرداختند. چهار سال بعد از آن ماجرا، انتشار نامه جمعی از دانش آموزان شهرستان دهدشت حلاوتی نو به کار بزرگ سربازان گمنام امام زمان می دهد.

ماموران امنیتی و مسئولین پرونده ریگی می گویند با این دونامه خستگی از تن ما درآمد، وقتی که احساس امنیت در ملت ایران ایجاد شود بهترین لحظه برای ما بود.




نامه معلم:

به نام خدا

ریاست محترم اداره اطالعات شهرستان کهگیلویه دهدشت

سلام علیکم

احتراما خواهشمند است عرض تبریک دانش آموزن مدرسه ابتدایی روستای مهد را که همچون مردم سراسر کشور عزیزمان ایران، از کار بزرگ همکاران شما در وزارت اطلاعات خوشحال شده اند، به عنوان تقدیر و تشکر بپذیرید. ایمد است همواره در سایه توجهات آقام امام زمان همیشه موفق و موید و سربلند باشید.



نامه دانش آموزان:

به نام خدا

رئیس محترم اداره اطلاعات شهرستان کهگیلویه دهدشت

سلام خسته نباشید

ما دانش آموزان مدرسه ابتدایی روستای مهد با قلب های کوچک و حروف الفبای فارسی یاد گرفته از آموزگار خود، کار بزرگ سربازان آقا امام زمان در وزارت اطلاعات برای دستگیری شرور جنایتکار شرق کشورمان را که باعثخوشحالی مردم سراسر ایران شد به شما تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

خط از: علی آچاک زاده کلاس اول

دانش آموزان:

۱ - علی آچاک زاده

۲ - امید بوذری

۳ - مستانه آژفنداک

۴ - فاطمه جهانگیرنیا

۵ - ساناز قاسم نسب


"