از مصاحبه‌جعلی‌ تا اهانت‌ به‌ احکام!

به گزارش افکارنیوز، روز گذشته، فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر در گفتگو با فارس گفت: «خبر روزنامه آسمان دروغ است. من هیچ مصاحبه‌ای با روزنامه آسمان نداشته‌ام و خبرنگار این روزنامه در خانه بنده حضور نیافت.»

آسمان گزارشی درباره زندگی و فعالیت های فاطمه دانشور منتشر کرده بود که بیشتر به ثروت او می پرداخت. با این حال دانشور می گوید: «فقط یک مصاحبه کوتاه تلفنی با این خبرنگار داشتم و به وی آدرس دادم که در روزنامه همشهری درباره زندگی نامه بنده مطلبی منتشر شده است، آن را بردارد، تنظیم کند و بعد از هماهنگی با من ارسال کند اما این خبرنگار بدون اینکه به من بگوید مطلب را چاپ کرد. من خانه ۵۰۰ متری در نیاوران ندارم و خانه من باغ و گل ندارد، یک خانه بزرگ است ولی بدون تشریفات.»

او همچنین گفته است عکسی که در روزنامه آسمان منتشر شده است عکس مجله همشهری تندرستی‌ است و خبرنگار روزنامه آسمان به خانه آنها نرفته است.

توقیف بعد از ۶شماره

بعد از آن بود که روزنامه آسمان در ششمین شماره انتشار خود، در گفتگویی که با داود هرمیداس باوند داشت حکم قصاص را غیر انسانی خواند تا متعاقب آن انتشار این روزنامه در همان هفته اول متوقف شود. بعد از انتشار این گفتگو سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسوول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد. با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده دستور توقیف این روزنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.

محمد قوچانی سردبیر این روزنامه در روز پنجشنبه، یک روز بعد از انتشار مصاحبه جنجال برانگیز با باوند از مردم عذرخواهی کرده و دلیل انتشار این مطلب را اشتباه فنی در آخرین لحظات چاپ عنوان کرد و گفت: قرار بود این بخش از گزارش حذف شود.

واکنش وزیر ارشاد


پرونده روزنامه آسمان اگرچه با انتقاد تند شخصیت های فرهنگی، مذهبی و ائمه جماعات و مراجع تقلید همراه بود اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقف انتشار این روزنامه گفت: در این باره اظهارنظر نخواهد کرد چون «توقیف روزنامه دست ما نیست». جنتی یکی دو روز بعد، در این باره گفت: قوه‌ قضاییه کاملا مستقل است و براساس قانون اساسی، تفکیک قوا صورت گرفته، بنابراین دلیل چنین کاری را باید از آن‌ها سوال کرد.

او همچنین دربارهی سیاستهای کلی وزارت ارشاد در حوزهی مطبوعات گفت: در این حوزه باید با اعتقاد به اینکه قانون اساسی و قانون مطبوعات بر آزادی مطبوعات تأکید دارند، با رعایت مواردی که در قانون مشخص شده است، از آزادی مطبوعات پاسداری کنیم.