به گزارش افکارنیوز، علی اکبر ولایتی که صبح سه‌شنبه با شانمو گام وزیر خارجه سنگاپور در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار داشت با اظهار امیدواری از گسترش روابط دو کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم روابط دو کشور که از دهه ۱۹۷۰ آغاز شده است همچنان تداوم یابد.

وی ادامه داد: هرچند ظرف دو سال اخیر شاهد تنزل در روابط تجاری بین دو کشور بودیم زمینه‌های زیادی در بخش‌های دولتی و خصوصی برای همکاری دو کشور وجود دارد.

ولایتی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ گفت: به نظر من مذاکرات به خوبی در حال پیشرفت است. ایران حق خود می‌داند که از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز در چارچوب ان. پی. تی استفاده کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: اگر جامعه بین‌الملل این حق را بپذیرد دیگر مانعی بر سر راه تفاهم متقابل وجود نخواهد داشت و سوءظن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

در بخش دیگری از این دیدار گام وزیر خارجه سنگاپور با اشاره به روابط دیرینیه دو کشور ایران و سنگاپور افزود: این اولین سفر من به ایران است، دو کشور از ۴۰ سال قبل با هم رابطه داشتند، هدف از این دیدار اطلاع از وضعیت موجود و تبادل نظر و اطلاع از مواضع مسئولان ایران است.

وزیر خارجه سنگاپور با اظهار امیدواری از کسب جایگاه مطلوب توسط ایران در جامعه جهانی خاطرنشان کرد: امیدواریم که ایران جایگاهی را که سزاوار آن است در صحنه جهانی به دست آورد. همچنین امید داریم روابط دو کشور از شکوفایی بیشتری برخوردار شود.

وی در رابطه با گسترش روابط تجاری بین ایران و سنگاپور اظهار کرد: تنزل روابط تجاری بین دو کشور به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در ظرف دو الی سه سال اخیر بوده است ولی امیدوارم در آینده این محدودیت‌ها برطرف شود.

گام گفت: سنگاپور در زمره کشورهای عضو آ س آن است و با توجه به منابع و پیشرفت‌های صورت گرفته در ایران زمینه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران فراهم بوده و فرصت‌های زیادی وجود دارد که در آینده می‌توان از آنها استفاده کرد.

وزیر خارجه سنگاپور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: من علاقهمند هستم نظرات شما را (ولایتی) در مورد مذاکرات ۱+۵ و وضعیت جاری بدانم.