علوی پاسخگوی هجمه به رسانه‌ها باشد

به گزارش افکارنیوز، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سؤال ۴۳ نماینده مجلس از وزیر اطلاعات، سؤال از وزیر اطلاعات که با ۴۳ امضا تقدیم هیأت رئیسه شده است بیشتر درباره مباحثمرتبط با عضویت علوی در شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: از جمله سؤالات مطرح شده در این طرح اظهارنظر برخی از مقامات مسئول دولتی در راستای تحریک قومیت‌هاست که برخلاف وحدت ملی است؛ اظهارات آقای یونسی درباره قومیت‌ها خلاف وحدت ملی است و آقای علوی به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم مشهد همچنین بازگشت برخی عناصر فتنه ۸۸ به بدنه دولت را از دیگر سؤال‌های نمایندگان از علوی دانست و گفت: برخوردی که شورای عالی امنیت ملی با منتقدان دارد به هیچ عنوان قابل قبول نیست؛ آقای علوی به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی باید پاسخ دهد که به چه دلیلی از رسانه‌های که به رسالت رسانه‌ای خود عمل می‌ کند شکایت کرده است.

وی ب بیان اینکه فشار دولتی‌ها به صداوسیما تحت هیچ شرایطی برای نمایندگان ملت قابل قبول نخواهد بود، گفت: سؤال دیگر ما از وزیر اطلاعات درباره هجمه به مقدسات دینی و ارزش‌های اسلامی است؛ در این اواخر شاهد نمونه‌های بارزی در بی‌توجهی به این مسائل بودیم که جسارت به اولیای خدا در روزنامه‌هایی که از بیت‌المال یارانه دریافت می‌کنند، موضوعی که از کنار به آسانی نخواهیم گذشت.

کریمی قدوسی با انتقاد از اظهارات روحانی که گفته بود هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم، تایکد کرد: آقای روحانی پاسخ دهند اینها که به مقدسات توهین کردند هم ارزشی‌ هستند؟.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل خواهند کرد، گفت: ممکن است آقای علوی بگوید که بسیاری از این سؤالات در حوزه وظایف من نیست و در حوزه وظایف رئیس‌جمهور و معاونین وی است که اگر پاسخگو نباشد و چنین توجهی بیاورد، بنده پیگیر سؤال از رئیس‌جمهور خواهم بود.

وی تاکید کرد: مجلس مصرر است بر اساس وظایف تصریح شده خود، دولت را ملزم بنماید روی ریل محکمات نظام اسلامی حرکت کند؛ البته اعلام آمادگی رئیسجمهور برای اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری قابل تقدیر است اما دولت محترم باید در سایر موارد نیز به دغدغهها توجه کند.