موفقیت ۹۰ درصد رزمایش‌های بسیج در سال ۹۲

به گزارش افکارنیوز، سردار سرتیپ دوم نصرت‌الله سیف با اشاره به برگزاری سلسله رزمایش‌های «الی بیت‌المقدس» بسیج، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۱ به دستور فرمانده معظم کل قوا در جهت تقویت توان رزمی بسیج، گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس را راه‌اندازی و آموزش‌های رزمی لازم را برای ارتقای توان نرم، سخت و نیمه‌سخت را برای جلوگیری از تهدیدات سخت شروع کردیم.

وی افزود: در ادامه این آموزش‌ها با تاکتیک‌های دفاع از کوی و برزن و پدافند غیرعامل، رزمایش امداد و نجات در سطح تمام گردان‌ها و در سطح گردانی انجام شد. بعد از آموزش‌ها برای آزمودن این گردان‌ها، رزمایش‌هایی در نظر گرفته شد. این رزمایش‌ها در سال ۹۱ با رمز محمد رسول‌الله آغاز و در سال ۹۲ با ظرفیت دو برابر در حال برگزاری است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در دور دوم رزمایش‌ها، با انجام شش رزمایش در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قم و تهران در پایان هفته گذشته، مجموعاً بسیجیان ۲۸ استان رزمایش‌های خود را به اتمام رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه " داورانی از ستادکل نیروهای مسلح، سپاه و سازمان بسیج مستضعفین در این رزمایش‌ها حضور داشته‌اند و با توجه به معایب، محاسن و تمرینات تاکتیکی، رزمایش‌ها را نمره‌گذاری می‌کنند "، افزود: در سال گذشته میزان موفقیت در اجرای رزمایش‌های الی بیت‌المقدس، ۸۲.۵ درصد بود و امسال با دریافت گزارش‌هایی که از استان‌های مختلف به دست ما رسیده است، موفقیت این رزمایش‌ها ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

سیف در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته سلسله رزمایشهای "الی بیتالمقدس" به صورت استانی برگزار شد، ولی امسال به دلیل جهش بسیار عالی در طرحریزی و اجرا، این رزمایشها به صورت همزمان در کل نواحی استانها، بین چهار تا شش استان و تحت فرماندهی قرارگاه امام هادی(ع) بدون هیچگونه حادثهای برگزار شده که به نوبه خود جهش بسیار خوبی در جهت اجرای این رزمایشها به حساب میآید.