به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، جایگاه مبارزین و جهادگران را در جوامع اسلامی و تعابیر قرآن بسیار بالا دانست و گفت: انقلابیون و مبارزان، هیچ هدفی جز دفاع از اسلام و مستضعفان نداشتند و می‌دانستند مبارزه با رژیم سفاکّی چون پهلوی، هزینه‌های فراوانی برایشان دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حق مبارزان قبل از انقلاب در جامعه گفت: اخلاص مبارزین، در دوران دفاع مقدس توسط جوانان پرشور انقلابی، تکرار شد و آنان با وجود مشکلات متعدد اقتصادی و نظامی، در مقابل ارتش کاملاً مجهز بعثکه از سوی شرق، غرب و ارتجاع منطقه نیز حمایت می‌شد، پیروزمندانه، مقاومت کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز نگرانی‌های زندان‌های سیاسی قبل از انقلاب را درباره مشکلات اقتصادی، به‌خصوص نرخ بیکاری، برخاسته از دلسوزی خالصانه آنان دانست و گفت: متأسفانه برخلاف آمارهایی که در سال‌های گذشته از ایجاد اشتغال میلیونی در جامعه می‌دادند، شاهد بیکاری جوانان تحصیل کرده هستیم که اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

وی با بیان این جمله که " هرمسئولی باید برای ایجاد تولید و اشتغال تلاش کند "، به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری کردن طرح‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با این کار، تکنولوژی جدیدی وارد چرخه صنعت می‌شود که ایجاد اشتغال بهترین نتیجه آن است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اظهارات حاضرین درخصوص نقش وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: نقش اصلی را مردم ایفا کردند که در سایه رشد آگاهی، نگذاشتند شیوه اجرایی گذشته ادامه یابد.

وی با ذکر خاطراتی از برنامه‌های چند عملیات نظامی در طول دوران دفاع مقدس، نقش مردم را در این دوران ستود و با تشریح شرایط سیاسی و نظامی ماههای پایانی دفاع مقدس گفت: عقلای قوم در مجلس و در سطح فرماندهان نظامی صحبت از ختم آبرومندانه جنگ می‌کردند که با لطف خداوند و درایت امام(ره)، با اصلاح قطعنامه و پذیرش آن توسط سازمان ملل متحد، پیروزمندانه از جنگ بیرون آمدیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عقلانیت ماه‌های پایان جنگ، در شرایط فعلی نیز متبلور شد و در میان نامزدها، مردم به کسی بیشترین رأی را دادند که صحبت از اعتدال و عقلانیت می‌کرد.

آیت‌ا‌لله هاشمی رفسنجانی، وفاداری و حمایت مردم را سرمایه ارزشمندی برای مقاطع مختلف انقلاب و کشور، مخصوصا برای دولت فعلی دانست و گفت: دولت هم، قدر این سرمایه را می‌داند و از حقوق آنها در مسایل داخلی و خارجی دفاع خواهد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش معاندان در داخل و خارج را برای القای ناامیدی و یأس به مردم، خیانت به نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بیدی نیست که با بادهای بی‌بنیاد مخالفت‌ها بلرزد و با اراده به راهش ادامه می‌دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از انحراف از سیاست‌های کلی اصلاح اصل ۴۴ و تقویت‌بخش خصوصی گفت: بعضی‌ها در دولت سابق به جای اجرای صحیح این اصل و سپردن امور به مردم، به نهادهای شبه دولتی دادند که عدم پاسخ گویی و عدم توجه به نظارت در ذات آنان است.

وی امنیت خاطر مردم در تأمین نیازهای ضروری زندگی را حق آنان دانست و گفت: توجه به تأمین اجتماعی کامل و رفع مشکلات داخلی و خارجی می‌تواند امید ایجاد شده در دل مردم را تقویت و نگرانی‌های گذشته را رفع کند.

در آغاز اين ديدار محمدرضا علي حسيني، باقريان نژاد، حاتمي، صالح آبادي، محمودي و سرداد به بيان نگرانيها و ديدگاههاي خويش درخصوص مسايل سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي پرداختند و از آيت الله هاشمي رفسنجاني به خاطر نقشي كه در تمام مراحل انتخابات رياست جمهوري و دميدن روح اميد به جامعه داشتند، تشكر كردند.