در صورت اعمال تحریم‌های جدید، آمریکا را رسوا می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت‌پور در مورد فشارهای اخیر سنای آمریکا جهت اعمال تحریم‌های جدید ضد ایرانی علی‌رغم توافقات ژنو، گفت که دلیل این فشارها، فشار لابی صهیونیسم است که باعثمی‌شود آمریکایی‌ها اقدامات خارج از عرف انجام دهد.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها رفتارهای دوگانه‌ای دارند افزود: آمریکایی‌ها در مذاکرات دو جانبه و در مطبوعات و رسانه‌هایشان رفتارهای دو گانه‌ای دارند که پایه تمامی اقدامات آن‌ها، مناسبات قدرت است به طوری که آمریکایی‌ها هر زمانی از لحاظ منطق سیاسی به بن‌بست می‌رسند از مانور قدرت استفاده می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ‌منطق آمریکایی‌ها مبتنی بر استفاده از قدرت را در رابطه با روس‌ها در موضوع اوکراین می‌توان دید به طوری که آن‌ها سریع به سمت مانور قدرت و تهدید رفتند. به طور کلی منطق آدم‌های زورگو و کسانی که قانون جنگل را در کشورشان پیاده می‌کنند، همین است.

حقیقت‌پور در ادامه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها بر پایه توافقات ژنو حرکت نکرده و اقدامی خلاف را انجام دهد ما نیز صحنه بین‌المللی را به صحنه رسوایی آمریکایی‌ها در مدار بی‌اعتمادی تبدیل می‌کنیم و به دنیا ثابت می‌کنیم که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد همان طور که رهبری نیز فرمودند به آمریکا اعتماد نداریم ولی میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم.

وی افزود: اگر کنگره آمریکا اقدامی خلاف توافقات ایران و ۱ + ۵ انجام دهد قطعا تلاش می‌کنیم که آمریکایی‌ها را رسوای جهان کنیم البته کشورهای ۱ + ۵ به جز روسیه و چین استقلالی از خود ندارند و همه زیر بلیط آمریکایی‌ها هستند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد که حمایت داخلی از تیم مذاکره کننده در پیشبرد مذاکرات تاثیرگذار است به طوری که راهپیمایی ۲۲ بهمن تاثیر جدی در مذاکرات و در رفتارهای تیم مذاکره کننده و طرفهای غربی به جای گذاشت.